اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

برگزاری آخرین جلسه مشترک ماهانه سازمان دامپزشکی کشور با اتحادیه در سال 1399 / با حضور معاون محترم پیشگیری و بهداشتی سازمان و مدیران دفاتر کل

برگزاری آخرین جلسه مشترک ماهانه سازمان دامپزشکی کشور با اتحادیه در سال 1399 / با حضور معاون محترم پیشگیری و بهداشتی سازمان و مدیران دفاتر کل

برگزاری آخرین جلسه مشترک ماهانه سازمان دامپزشکی کشور با اتحادیه در سال 1399 / با حضور معاون محترم پیشگیری و بهداشتی سازمان و مدیران دفاتر کل

پیگیری مهم ترین مسائل اعضا و نتایج حاصله

امروز مورخ 99/12/06 در محل دفتر جناب آقای دکتر نقیبی معاون محترم پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی آخرین جلسه نشست مشترک سالیانه با سازمان از ساعت 8:30 الی 10 برگزار گردید. جا دارد که خسته نباشید جانانه ای به مدیران ارشد سازمان عرض نماییم که در طول این یک سال به طور مداوم این جلسات برگزار شد و توانستیم مسائل و چالش های صنعت را حل و فصل نمائیم ؛ و اما مسائل مطروحه و مصوبات:

الف) پیگیری مصوبات جلسه قبل:

1- پرداخت هزینه های آزمایشگاه فرانسوی: با تلاش ارزشمند دفتر سازمان های تخصصی و بین الملل سازمان دامپزشکی و پیگیری مستمر اتحادیه مصوبه هیئت دولت اخذ و نامه معرفی نماینده اتحادیه به بانک مرکزی صادر شد. اتحادیه وجه مورد نیاز برای تأمین ارز دولتی را تأمین نموده است.

2- حمل و نقل تخم چشم زده وارداتی با ماشین غیر یخچالی، با توجه به این که توزیع باکس های تخم چشم زده از فرودگاه امام (ره) می باشد در اسرع وقت باید به استان های مختلف ارسال شود و توجیهی بابت اجاره یک ماشین یخچال دار وجود ندارد مقرر شد دفاتر نظارت و قرنطینه زمینه امکان حمل با خودروی سواری را فراهم نمایند.

3- نامه مربوط به عدم انجام آزمایشات غیر ضرور توسط جناب دکتر نجار صادر شد و اتحادیه از این بابت مراتب قدردانی خود را اعلام نمود لیکن متأسفانه در برخی استان ها، نامه سازمان با موضوع جلوگیری از انجام آزمایشات غیر ضرور تعابیر گوناگون داشته و رویه قبل همچنان پابرجاست. مقرر گردیدکه جناب دکتر نقیبی طی نامه ای شفاف و روشن ریز آزمایشات را که نیاز به انجام ندارند را به استان ها ابلاغ کنند و تا آن زمان به صورت شفاهی مشکل را برطرف نمودند.

4- انجمادزدایی آگاهانه؛ آقای دکتر امیری فرمودند که پس از اخذ تاییدیه اتحادیه در مورد متن تنظیمی و اخذ نظرات دفاتر نظارت استان ها متن نهایی آماده شده ودر هفته آینده با تصویب شورای مدیران سازمان ابلاغ خواهد شد.

5- پایش آماده سازی مزارع میگو استان هرمزگان؛ که شرح مختصری از بازدید توسط آقای مهندس بابایی ارائه شد و بابت نواقص موجود مقرر شد هماهنگی های لازم بین اتحادیه، سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی صورت پذیرد.

6- پایش مراکز عرضه خاویار به همراهی اتحادیه و دامپزشکی استان تهران انجام گرفت.

7- در مورد کیت تولید شده با مشارکت اتحادیه در خصوص تشخیص بیماری لکه سفید میگو مقرر شد بررسی توسط مرکز تشخیص، سرعت گرفته  و تا نیمه اسفند نتیجه اعلام گردد.

مسائل جدید مطروحه:

1-واردات مولد میگو؛ با توجه به مشکل در پرواز قطری و ضرورت ورود مستقیم محموله در بندر عباس( به جای ارسال به فرودگاه امام ره) لازم است که همکاری لازم از سوی سازمان انجام شوداین تقاضا مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد که هماهنگی های لازم صورت پذیرد.

2-صدور مجوز آبزیان نیم پخت توسط سازمان مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد بر اساس سوابق( و پاسخ به سازمان غذا و دارو مبنی بر عدم ارتباط با آن سازمان) و همچنین صدور مجوز در سال 95 برای ماهی خشک از سوی سازمان دامپزشکی و صدور مجوز برای ماهیان نمک سود شده ، مقرر گردید که دفتر نظارت به شرط اخذ پروانه تولید توسط واحد متقاضی مجوز لازم را صادر نماید.

3- نامه اخیر دفتر قرنطینه که ترخیص محموله های وارداتی را منوط به ارائه گواهی اظهارنامه از سیستم EPL شده و موجب هزینه زیادی بابت دموراژ بی دلیل می شود مورد اعتراض قرار گرفت و  مقرر گردید طی مکاتبه ای دلایل مخالفت با این رویه اعلام و درخواست اصلاح صورت پذیرد.

4- سامانه بر خط جهت ارسال اطلاعات واحدهای عمل آوری، در برخی استان ها انجام شده اما هنوز زیرساخت آن در سطح کشوری مهیا نگردیده است. مقرر شد که ضمن فرصت دهی بیشتر برای آمادگی واحد ها ، سازمان نیز برای تمدید پروانه ها همکاری نماید.

5- صدور مجوز برای پروژه ماهی در قفس باغ وحش ارم مطرح و با توجه به لزوم هماهنگی میان سازمان های شیلات و دامپزشکی در کمیسیون مشترک هفته آینده بررسی و مساعدت شود.

6-در مورد واردات محموله تون ماهیان از هند که متاسفانه به دلیل عدم تخصیص ارز بعد از گذشت 7 ماه هنوز ترخیص نگردیده و لذا سازمان با توجه به انقضای تاریخ محموله اجازه ورود امکان پذیر نیست. اما سازمان امکان صادرات مجدد آن را فراهم خواهد کرد.

7-در خصوص صادرات میگوی بلانچ به روسیه با مساعدت آقای دکتر نقیبی هماهنگی لازم با اداره کل استان صورت گرفت تا مجوز لازم صادر گردد.

8- به روز شدن فهرست شرکت ها در چین منوط به بررسی گزارش ارسالی طرف چینی از بازدید از راه دور انجام شده است و به روز شدن فهرست روسیه همچنان  در گرو بازدید طرف روس است.

9- هزینه های آزمایش ها همچنان بالاست؛ در این رابطه مقرر شد هماهنگی سفر آقای دکتر حبیبی به هرمزگان و بررسی عینی موضوع با هماهنگی نمایندگان اتحادیه به عمل آید.​