اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

تشکیل صندوق حمایت از سرمایه گذارى آبزیان مجددا کلید خورد

تشکیل صندوق حمایت از سرمایه گذارى آبزیان مجددا کلید خورد

بنا به دعوت جناب آقاى قربانزاده مدیرکل محترم دفتر برنامه و بودجه سازمان شیلات ایران موضوع تشکیل صندوق حمایت از سرمایه گذارى آبزیان در جلسه روز چهارشنبه ٢٩ خردادماه ١٣٩٨ مورد بررسى قرار گرفت.

در این جلسه که آقایان قربانزاده، عبدالحى، گلشاهى و مردانى از شیلات و خدایى و نبیزاده و وهابلى از تشکل ها شرکت داشتند با اشاره به سوابق قریب ١٧ ساله این امر اعلام شد که در جلسه شوراى معاونین شیلات بحث تشکیل یک صندوق واحد به تصویب رسیده است.

سهم هر یک از بخش ها به ترتیب آبزى پرورى ۵٠٪؜ صید ٣٠٪؜ و صنعت و تجارت ٢٠٪؜ تعیین شده است. ۵٠٪؜ بخش آبزى پرورى شامل سردابى و گرمابى هر کدام ١۵٪؜، میگو ۱۰٪، خاویاری و قفس هرکدام ۵٪ می باشد.

در این جلسه که آقای قاسمی مدعی ریاست تشکلی بنام اتحادیه سراسری تعاونی های تکثیر‌پرورش وصادرات آبزیان هم با تاخیر به آن پیوست مباحث متفرقه ای هم مطرح شد که چالش برانگیز بود. ایشان مدعی بودند که بخش صنعت نمی تواند در این صندوق مشارکت کند و محوریت تشکیل صندوق باید با ایشان باشد!
این امر مورد توافق جلسه واقع نشد و با پیشنهاد آقای دکتر خدایی مقرر شد که:

صندوق حمایت از سرمایه گذاری بخش کشاورزی بعنوان متولی اصلی فراخوانی داده و با اعلام شماره حساب و تعیین ضوابط حداکثر و حداقل خرید سهام و نیز تعیین مهلت زمانی لازم رأسا برای تشکیل صندوق اقدام کند.

این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد به صندوق مادر اعلام و در صورت عدم منع قانونی به مرحله اجرا درآید.