اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

تلاش بی وقفه وامیدوارانه برای اعلام مجدد رسمی بلامانع بودن صادرات خاویار ایران به اروپا

تلاش بی وقفه وامیدوارانه برای اعلام مجدد رسمی بلامانع بودن صادرات خاویار ایران به اروپا

صادرکنندگان خاویار ایران چند ماه پرتنش و پر استرس را پشت سر گذاشتند. پس از آن که به دلیل تأخیر در ارسال نمونه های خاویار و نیز برنامه ملی پایش (NRP) به کمیته بهداشت اتحادیه اروپا تنها صادرات سخت پوستان از ایران به آن اتحادیه مجاز دانسته شد و در نتیجه رسما نام خاویار از فهرست آن اتحادیه در مرداد ماه سال جاری حذف گردید.

اگرچه تا چند ماه بعد عملا صادرکنندگان ایران همچنان صادرات خود را به اروپا ادامه دادند لیکن با شیطنت هایی که توسط برخی عوامل بدخواه صورت گرفت به تدریج برخی کشور های اروپایی ورود خاویار ایرانی را با مانع روبرو ساختند.

این موضوع بلافاصله با واکنش اتحادیه و همکاران پر تلاش در صنعت خاویار کشور و خصوصاً صادرکنندگان اصلی این محصول پرارزش روبرو شد و در یک اقدام هماهنگ ضمن همکاری فوق العاده خوب و مؤثری که با سازمان دامپزشکی کشور صورت گرفت، هم نمونه ها ارسال شد و هم برنامه پایش به سرعت توسط دفتر نظارت سازمان تدوین و از طریق دفتر سازمان های تخصصی و امور بین الملل سازمان دامپزشکی به طرف اروپایی ارسال گردید. همچنین وجوه مربوط به آزمایش نمونه های خاویار به فوریت توسط تعدادی از صادرکنندگان تأمین و همزمان مذاکرات و فضاسازی مثبت لازم توسط آقایان دکتر خطیبی و دکتر رضوی از سوی بخش خصوصی و خانم دکتر دباغیان از سوی سازمان دامپزشکی صورت گرفت. خوشبختانه نمونه ها فاقد هرگونه مشکل بوده وبرنامه NRP  نیز مورد تأیید قرارگرفته و حسب اعلام غیررسمی ان­شاالله تا آخر فوریه (دهه اول اسفند ماه) رسما خاویار نیز در زمره محصولات مجاز صادرات ایران به اتحادیه اروپا قرارخواهد گرفت.

اتحادیه همکاری ارزشمند صادرکنندگان خاویار کشور با یکدیگر و اتحاد و اتفاق نظر ستودنی آنان برای رفع این مشکل را ارج نهاده و از زحمات مدیران سازمان دامپزشکی که صادقانه و با جدیت موضوع رادنبال نمودند تشکر و قدردانی می­نماید.