اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

جلسه ماهیانه هماهنگی اتحادیه با سازمان دامپزشکی

جلسه ماهیانه هماهنگی اتحادیه با سازمان دامپزشکی

به دعوت جناب آقای دکتر کشاورز مسئول دفتر محترم ریاست سازمان در روز دوشنبه 99.10.29 و با حضور آقایان دکتر نقیبی، کشاورز، قاجاری، نجار، حبیبی، امیری و آذرنوش از سوی سازمان و معصومی، نوری، خدایی، بابایی و خانم مزینانی ار اتحادیه تشکیل و موارد ذیل مورد بررسی قرار گرفت:

1-الف)  فرمت جدید IHR های مربوط به واردات آبزیان و فراورده های آن توسط دفتر قرنطینه به روز رسانی شده و پس از استعلام از ادارات کل و نیز اتحادیه در سایت سازمان بارگزاری شده است.

2-الف) پیش نویس دستورالعمل انجمادزدایی آگاهانه (tawing) برای اتحادیه نیز ارسال شده تاییدیه اتحادیه اعلام شده است و استعلام از استان ها هم در حال انجام است.

3-الف) پروفورمای آزمایشات آزمایشگاه فرانسوی توسط اتحادیه اخذ و پیگیری های بعدی در حال انجام است. ضمناً مبلغ 41 هزار یورو جدید توسط اتحادیه پرداخت شده  و مجموع پرداخت ها به 100 هزار یورو و بالغ شده است.

4-الف) تشکیل جلسه با معاون محترم اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با پیگیری اتحادیه و حضور نمایندگان سازمان انجام شد و رایزنی ها برای تامین اعتبار ریالی یا دلاری برای پرداخت تتمه هزینه آزمایشگاه در حال انجام است.

ب) مصوبات جلسه 99.10.29

1)دستورالعمل انجماد زدایی آگاهانه توسط دفتر نظارت تا دو هفته دیگر نهایی می شود.

2) پیرو اقدامات دفتر بین الملل و اتحادیه در مورد پرداخت هزینه آزمایشات مربوطه با عنایت به محدودیت زمان باقی مانده برای تسویه حساب با آزمایشگاه، بنا به پیشنهاد آقای دکتر گیلان پور برای تامین ارز به قیمت دولتی و تماس آقای دکتر ماکنعلی با ایشان تماس گرفته و مقرر شد که پیگیری ها برای تامین ارز و پرداخت تا پایان ژانویه انجام شود.

3) درخواست بلااثر شدن شدن نامه اخیر دامپزشکی بندر عباس در مورد انجام آزمایشات غیر ضرور مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد که توسط دفتر قرنطینه اطلاع رسانی شود.

4) پیرو گزارش اتحادیه در مورد رصد و پایش محصولات آبزیان در سطح فروشگاه ها و عمده فروشی ها و سردخانه ها و نیز رصد و پایش توزیع داخلی خاویار ضمن استقبال سازمان از اقدامات اتحادیه مقرر شد که همکاری های دفاتر نظارت در تمام استان ها با اتحادیه انجام شود.

5) پیشنهاد اتحادیه در مورد پایش مزارع میگوی هرمزگان و پیگیری رفع نقایص مزارع آلوده مورد استقبال دفتر آبزیان سازمان قرار گرفته و مقرر شد که سایت های استان هرمزگان در بهمن ماه مورد پایش قرار گرفته به مزارعی که اصول امنیت زیستی را رعایت نکرده اند راهنمایی شده و در صورت عدم تمکین اخطار و تذکر لازم داده شود.

6) در مورد حمایت از کیت تولیدی تشخیص بیماری لکه سفید که با همکاری اتحادیه و یک شرکت دانش بنیان تولید شده، مقرر شد که همکاری لازم صورت پذیرد.

7) مشکل اجبار به استفاده از وسیله نقلیه دارای مجوز برای اخذ رهگیری برای انتقال و جابه جایی تخم چشم زده ماهی قزل آلا وارداتی و توجیه دار نبودن این الزام مطرح و اصل موضوع مورد موافقت سازمان قرار گرفت و مقرر شد که همانند حمل ونقل خاویار های صادراتی که این الزام برداشته شده. در این زمینه دفتر قرنطینه نسبت به چگونگی اصلاح این روند در سامانه تمهیدات لازم فراهم نماید.