اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

مهمترین اقدامات و اهداف

مهمترین اهداف و اقدامات اتحادیه

اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران به شماره ثبت 30836 در زمره تشکل های اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران از سال 1376 فعالیت خود را آغاز نموده و طی دودهه گذشته با هدف توسعه تولید صادرات محور محصولات آبزیان به فعالیت پرداخته است.ponitkma

توسعه فعالیت

در حال حاضر 96 شرکت فعال در عرصه تولید ، فرآوری و عرضه داخلی و صادراتی آبزیان عضویت این اتحادیه را دارند. قریب 90% کل صادرات میگو و 62% کل صادرات ماهی کشور توسط اعضای این اتحادیه انجام می گرددکه ارزش این عملیات به حدود 200 میلیون دلار می رسد. یکی از مهم ترین اقدامات اتحادیه توسعه شرکت های تحت پوشش است که از طریق اطلاع رسانی و خدمات دهی بیشتر دنبال می شود.

اصلاح و شفاف سازی ساختار

یکی از مهمترین اقدامات سال های اخیر اتحادیه که در زمره تحولات مهم در فعالیت های تشکلی در اتاق ایران ثبت شده، اصلاح ساختار تشکل بوده است. بر همین اساس مجامع عمومی اتحادیه به صورت منظم برگزار گردیده و هیئت مدیره فعلی و بر اساس انتخابات آخرین مجمع عمومی در بهمن 1393 مشغول فعالیت و خدمت رسانی است.

حفظ حقوق اعضاء

علاوه بر وظایف جاری، حفظ حقوق اعضا و نمایندگی آنان در ارتباط با سازمان ها و ارگان های تصمیم گیر نظام را می توان از اهم اقدامات دیگر اتحادیه دانست. حضور در جلسات و مجامع تصمیم ساز برای ارائه پیشنهادات به دستگاه های اجرایی و ایفای نقش مشورتی کارشناسانه برای آنان از اهم اقدامات شاخص اتحادیه است که برخی از آنان را می توان در موارد ذیل برشمرد:

– همکاری با سازمان دامپزشکی در اخذ مجوز صادرات آبزیان ایران به کشور روسیه .

– حضور اعضا در نمایشگاه های بین المللی مرتبط و نیز دعوت و پذیرایی از هیئت های نمایندگی خریداران خارجی آبزیان ایران.

– پیگیری مطالبات تا مرحله تامین منابع مالی و پرداخت جوایز صادراتی میگوی پرورشی از دولت محترم.

– عقد تفاهم نامه با صندوق ضمانت صادرات ، سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ، موسسه علوم و تحقیقات شیلاتی و سازمان دامپزشکی کشور در جهت ایفای نقش به عنوان نماینده صنف تولید و تجارت آبزیان.

– اقدام به ایجاد تنوع محصولات و فراورده های نوین آبزیان و تبلیغ و ترویج مصرف آن به عنوان غذای سلامتی.

– ساماندهی کارگروه های مختلف فنی و تجاری در جهت توسعه مراودات با بیش از 44 کشور جهان که تجارت آبزیان ایران با آنها انجام می گردد.

– جذب سرمایه و نیز تامین مالی زنجیره و مشارکت در تولید و پرورش میگو و حمایت از فعالیت های مختلف صنعت آبزیان کشور با هدف تامین نیاز داخل و نیز بازارهای صادراتی هدف.