اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

کنیا خواهان همکاری شیلاتی با ایران شد

کنیا خواهان همکاری شیلاتی با ایران شد

هیئت تجاری کنیایی متشکل از نمایندگان دولتی و بخش خصوصی آن کشور طی جلسه ای در سازمان شیلات ایران زمینه های همکاری مشترک در حوزه های مختلف آبزیان را بررسی کردند. در این جلسه که با حضور نمایندگان سازمان شیلات و اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از طرف بخش خصوصی برگزار شد جناب آقای مهندس منعمی مشاور محترم دفتر آبزیان آب شیرین بعد از خوشامدگویی و انجام تشریفات اولیه به معرفی جایگاه ایران در حوزه شیلات و نیز ظرفیت های کشور در بخش های مختلف آبزی پروری پرداخته و اعلام کردند که آمادگی کامل برای تأمین نهاده های تولید، انتقال فنی و ارائه مشاوره به طرف کنیایی وجود دارد.

همچنین جناب آقای مهندس شعاع حسنی معاون امور آبزیان آب شور اطلاعات کاملی را به صورت اختصاصی از توانمندی های موجود در صنعت میگوی کشور در بخش های مختلف، مولد سازی، تکثیر، پرورش، عمل آوری و صادرات در اختیار میهمانان قرار دادند.
در ادامه آقای مهندس شریعتی از دفتر اتحادیه آبزیان ضمن اشاره به بخش های دیگری از توانمندی های شیلاتی موجود همچون عمل آوری و صادرات خاویار، تولیدات خوراک آبزیان، صنایع کنسرو ماهی و نیز فراوری و بسته بندی آبزیان، آمادگی کامل بخش خصوصی را جهت تعامل و انجام همکاری های فیمابین با حصول شرایط لازم اعلام کردند.

نماینده دفتر معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری با عنوان کردن این مطلب که واحدی به نام خانه نوآوری از سوی این دفتر در نایروبی پایتخت کنیا و جهت پیگیری هرچه بهتر امور ایجاد شده اضافه کردند که تمهیداتی نیز جهت سهولت در نقل و انتقالات مالی در نظر گرفته شده است.
در پایان نماینده هیئت کنیایی ضمن مثبت ارزیابی کردن این نشست اعلام کرد که کشور کنیا به طور کلی و خصوصاً در زمینه خرید غذای ماهی، ماشین آلات و خط تولید خوراک آبزیان، تجهیزات آبزی پروری و همچنین انتقال دانش فنی و دریافت مشاوره های تخصصی، نیاز و درخواست همکاری خود را اعلام می دارد.