اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

گزارش سومین نمایشگاه بین المللی IFEX صنایع شیلاتی

گزارش سومین نمایشگاه بین المللی IFEX صنایع شیلاتی

سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته (IFEX 2018) در تاریخ 11 الی 14 مهرماه سال 97 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و سالن های 22-20 و A 38 برگزار گردید. مشارکت کنندگان امسال 72 شرکت خصوصی و خصولتی و ارگان دولتی و غیر انتفاعی را شامل می شدند و نکته قابل تامل مشارکت بسیار اندک شرکت های خارجی نسبت به سال گذشته بود که شاید دم دست ترین توجیه آن مشکلات تحریم باشد!! هرچند در نمایشگاه سال اول و دوم نیز مشارکت کنندگان خارجی از تعداد انگشتان دست فراتر نمی رفت.

اما به هر حال و با توجه به مشکلاتی که تولیدکنندگان داخلی امسال داشتند از زحمات مجری نمایشگاه “گروه تجارت و اطلاعات” به مدیریت آقای معین جهرمی و روابط عمومی سازمان شیلات ایران تشکر می شود . غرفه اتحادیه در مجاورت غرفه اتحادیه تعاونی های کشاورزی ماهیان سردابی برقرار بود که تعامل خوبی میان دو اتحادیه در هم افزایی وجود داشت. ازاعضای اتحادیه شرکت های آبزیان گستر نصر، سروش سلامت نیکان، فرادانه، قزل پروتئین سامی غرب، لابراتورهای سیانس و میراث خاویار در نمایشگاه امسال شرکت نمودند.

اتحادیه تولید و تجارت آّبزیان نیز همچون دوسال گذشته در نمایشگاه و در سالن 22 حضور داشت. اعضا و همچنین همکاران محترم زیادی از اقصی نقاط کشور که برای بازدید نمایشگاه آمده بودند به غرفه اتحادیه نیز مراجعه داشته وبا اعضای محترم هیئت مدیره حاضر در غرفه از جمله آقایان معصومی، سنگانیان، احمدی و دبیر کل محترم آقای دکتر خدایی و پرسنل دبیرخانه اتحادیه آقای مهندس بابایی و خانم اکبرزاده به گپ و گفت و بیان درخواست های خود از اتحادیه می پرداختند. مقامات دولتی از جمله ریاست محترم سازمان شیلات ایران جناب آقای دکتر صالحی و معاونین ایشان از جمله آقایان دکتر عبدالحی، دکتر حقیقی و مهندس رستم پور ،ریاست محترم سازمان توسعه تجارت آقای مهندس خسروتاج، مدیران کل محترم شیلات آقای بازاری مدیر دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت و ریاست محترم دامپزشکی کشور آقای دکتر رفیعی پور و نیز دکتر محمدیان و همکاران دفتر قرنطینه از غرفه اتحادیه بازدید به عمل آوردند.

سایر مراجعه کنندگان بر طبق فهرست بازدید کنندگان از غرفه که اطلاعاتشان را در فرم بازدید ثبت گردیده 119 نفر می باشند. اکثر بازدیدکنندگان محترم پرورش دهندگان ماهیان سردابی وگرمابی بودند که با دیدن لوگو و نام اتحادیه جذب می شدند و شرایط صادرات محصولات خود را سوال می کردند. تولیدکنندگان ادوات برای پرورش ، عمل آوری و بسته بندی آبزیان نیز طیف دیگر مراجعه کنندگان به غرفه بودند وسایر عزیزان مراجعه کننده نیز صادرکنندگان و وارد کنندگان و تولیدکنندگان محصولات شیلاتی و صنایع وابسته را تشکیل می دادند.

غرفه اتحادیه نیز میزبان چند گروه بازدیدکننده خارجی من جمله از کشورهای روسیه، نروژ و مورتیانی بود که صحبت های خوبی در خصوص شرایط همکاری با تجار ایرانی صورت پذیرفت.

سالن 21 نمایشگاه بین المللی به طور اختصاصی به برگزاری کارگاه های آموزشی و جشنواره طبخ آبزیان در طول برگزاری نمایشگاه می پرداخت که مورد استقبال مراجعه کنندگان به ویژه جشنواره طبخ قرار گرفت.

در پایان ضمن عرض خسته نباشید مجدد به دست اندرکاران برگزاری سومین نمایشگاه IFEX 2018 و نیز مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان محترم امید است که در سال های آتی در کنار رشد و ارتقای شرکت های ایرانی و توسعه ی بازار آنها، نمایشگاه IFEX که انصافاً جایش در بین نمایشگاه های بین المللی ایران خالی بود با قدرت بیشتر و پررونق تر از قبل برگزار شود و زمینه سازی توسعه پایدار زیر بخش شیلات را فراهم سازد. ان شاءا…