اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

برگزاری مجمع سالیانه اتحادیه تولید و تجارت آبزیان در سال 98

برگزاری مجمع سالیانه اتحادیه تولید و تجارت آبزیان در سال 98

در آستانه برگزاری مجمع عمومی اتحادیه هستیم و براساس دستور جلسه این مجمع، انتخابات اعضای هیئت مدیره اتحادیه را پیش روی داریم. خوشبختانه اتحادیه که در سال 1376 با عنوان اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران متولد شد امسال بیست و دومین سال حیات خود را پشت سر می گذارد.

از چهارم اسفند 1376 که نخستین هیئت مدیره اتحادیه تشکیل شد و آقایان قرایی (رئیس هیئت مدیره)، یادمهر و مشکین آذریان (عضو هیئت مدیره و دبیر کل اتحادیه) و کلهری، حیات داودی اولین اعضای هیئت مدیره را تشکیل دادند تا 98.04.26 که نهمین دوره هیئت مدیره اتحادیه با تغییر نام به “اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران” تعیین شد  و آقایان معصومی (رئیس)، سنگانیان(نایب رئیس اول)، بازرگان(نایب رئیس دوم)، سلطانعلی(خزانه دار)، احمدی، شهریاری و ادیبزاده (اعضای هیئت مدیره)  ترکیب مدیریتی اتحادیه را به همراه آقای دکتر خدایی دبیر کل اتحادیه تشکیل دادند، هرساله بر رشد و بالندگی اتحادیه افزوده شد. 9 دوره مسئولیت هیئت مدیره که از گذشته تاکنون بر عهده 26 نفر از دوستان و همکاران بوده دستاوردهای بسیار زیادی برای صنعت آبزیان کشور داشته است.

بی اغراق باید بپذیریم که این تاریخچه درخشان، مسئولیت اعضا و نیز منتخبین آنها در دوره جدید را دو چندان می کند؛ چرا که حفظ موفقیت های قبلی و موقعیت کنونی در کنار ضرورت ارتقای کمی و کیفی فعالیت اتحادیه در دوره جدید، جزء وظایف پیش روی هیئت مدیره در دوره دهم است. گزارش هیئت مدیره به مجمع که در جلسه  98.05.07 قرائت خواهد شد و در همین بولتن خبری هم در اختیار اعضای محترم اتحادیه و همه فعالان صنف قرار گرفته به خوبی گویای فعالیت ها و جایگاه رفیع اتحادیه در مقام تسهیل گری برای اعضا و تاثیر گزاری بر سیاستگزاران و مصوبات و تصمیمات دولتی است؛ لذا بسیار اهمیت دارد که همکاران محترم با دقت و هوشیاری توجه ویژه ای به انتخاب بهترین افراد برای سپردن مسئولیت اداره اتحادیه داشته باشند.

خوشبختانه غالب عزیزانی که در این صنف فعال هستند از چهره های خوشنام، زحمتکش و پر تلاش هستند که با همت خود اعتبار صنف و صنعت شیلات را ارتقا داده و این بخش را در اقتصاد کشاورزی شاخص کرده اند؛ درعین حال به لحاظ آن که همواره باید رو به جلو حرکت کرد و براساس آموزه های مکتب علوی توصیه به این شده ایم که هر روزمان بهتر از قبل باشد(برداشتی از کلام امام کاظم علیه السلام که فرمودند کسی که رشد و بالندگی در خود نیابد به سوی کاستی ها می رود: من لم یعرف الزیاده فی نفسه فهو فی نقصان) شایسته است همکاران و اعضای محترم اتحادیه به نکات ذیل توجه دقیق داشته باشند:

1) حتماً تمام اعضا نسبت به تکمیل مدارک حضور در مجمع اقدام نموده و مستندات لازم شامل کارت بازرگانی یا کارت عضویت معتبر اتاق، پروانه های فعالیت مطابق یکی از شروط درج شده در بند”ز” ماده 7 اساسنامه و نیز فیش واریزی خود را به دبیر خانه اتحادیه ارائه نمایند تا زمینه حضور حداکثری همه واجدین شرایط فراهم آید.

2) حنی المقدور مدیران عامل یا اعضای هیئت مدیره شرکت ها در جلسه مجمع حضور یابند تا زمینه اثر تصمیمات بیشتر شود و از تشکیل مجمع با حضور افراد غیر موثر پرهیز گردد. مسلماً چنانچه افراد اصلی و صاحب رای در مجمع حاضر باشند تصمیمات عمیق تر، پخته تر و جدی تر اخذ خواهد شد و سطح مباحث به شدت ارتقا خواهد یافت.

3) چنانچه به هر علت امکان حضور مدیران عامل یا روسا و اعضای هیئت مدیره شرکت ها در روز 98.05.07 وجود نداشته باشد حتماً با معرفی نماینده قوی و یا دادن وکالت به یکی دیگر از اعضا که کاملاً توجیه شده و از دیدگاه ها و منویات عزیزان مطلع باشد در جهت تشکیل مجمع و رسیدن به حد نصاب و برگزاری هرچه باشکوه تر آن تلاش نمایند.

4) خالصانه از همه عزیزانی که می توانند با دانش و بینش و ارتباطات خود موجب تقویت و قدرت هیئت مدیره و ارتقای توان و سطح علمی و عملی آن باشند تقاضا می گردد که خود را کاندید نموده و اجازه دهند که ساختار اتحادیه قوی تر شده و مقتدرانه به حرکت خود ادامه دهد. بدیهی است که هر چه این تیم پر توان تر باشد با همدلی و وقت گذاری کافی می تواند منویات جمع را به نحو مطلوب پیش برد و اهداف مورد انتظار را زودتر تحقق بخشد.

5) لازم است در همین راستا از عزیزانی که تا این لحظه کاندیداتوری خود را به دبیرخانه اتحادیه اعلام کرده اند تشکر نمود. جهت اطلاع همکاران عزیز اشعار می دارد که تا هنگام انتشار بولتن فعلی آقایان معصومی، سنگانیان، بازرگان، سلطانعلی، احمدی، شهریاری، ادیبزاده، نوری، دیانی، مشکین، حامد شاهرخی، ابراهیم قرایی، علی خطیبی، هراجی و مجتبوی برای عضویت در هیئت مدیره اعلام آمادگی نموده اند. نگاهی به این فهرست نشان می دهد که ان شاالله هر کدام از این عزیزان انتخاب شوند قطعاً هیئت مدیره ای قوی و بانشاط و پویا خواهیم داشت.

6) تلاش شود که مسئولیت ها توزیع شود و از اکثریت حلقه های مختلف صنف نماینده ای در هیئت مدیره باشد. به همین ترتیب خوب است توزیع جغرافیایی و توجه به حضور افراد شاخص از استانهای متعدد مدنظر قرار گیرد.

7) یک بار دیگر معیارهای مهمی که هم برای کاندیداها و هم برای اعضایی که می خواهند انتخاب کنند از اهمیت بیشتری برخوردار است را با هم مرور می کنیم. به نظر می رسد باید افرادی را در نظر گرفت که دارای چنین ویژگی های زیر در آنان برجسته تر باشد:

  • مقبولیت و سابقه روشن در عملکرد حرفه ای(خوشنامی و عملکرد خوب شخصی)
  • اعتقاد به کار جمعی در قول و عمل و دارابودن سابقه روشن در این زمینه
  • دارابودن فرصت و وقت گذاری کافی برای امور اتحادیه
  • درگیربودن در امور جاری صنعت و برخورداری از وزن و جایگاه مناسب در یکی از بخش های مختلف زنجیره صنعت
  • برخورداری از ارتباطات مناسب با مسئولین و تصمیم گران موثر دولتی و مقبولیت نسبی در میان آنان
  • محبوبیت مردمی و مورد پذیرش صنف بودن

البته این معیارها (و برخی شاخص های دیگر که شاید از قلم افتاده باشد) در اکثر عزیزانی که در صنف ما فعال بوده و برخی از آنان تاکنون برای پذیرش مسئولیت اعلام آمادگی کرده اند وجود دارد و ان شااله نتیجه انتخابات هرچه باشد به نفع اعضا و در جهت تقویت اتحادیه ای که متعلق همه آنها ست خواهد بود .

ان شاالله مجمعی آبرومند و رشد دهنده به صنعت آبزیان کشور را شاهد باشیم و به امید روزهای بهتر و آینده ای درخشان تر برای میهن عزیزمان در مقابله با توطئه های بدخواهان.