اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

برگزاری کارگاه توسعه بازرگانی کسب و کارهای حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با فناوری ها و ابزارهای دیجیتال در اتاق بازرگانی ایران

برگزاری کارگاه توسعه بازرگانی کسب و کارهای حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با فناوری ها و ابزارهای دیجیتال در اتاق بازرگانی ایران

کارگاه توسعه بازرگانی کسب و کارهای حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با فناوری ها و ابزارهای دیجیتال در تاریخ 98.11.08 اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید. در آغاز این گردهمایی آقای شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این کارگاه آموزشی بر لزوم تداوم این نشستها جهت ارتقاء و به روز رسانی دانش فعالین حوزه های مختلف بخش کشاورزی تأکید کردند.


ایشان حرکت به سمت کشاورزی تجاری را لازمه و سنگ بنای ورود به بازارهای جهانی عنوان و به انتظار بالا از اتاق بازرگانی در بخش بازار و به ویژه در زمینه صادرات اشاره کردند. همچنین لزوم شناخت کافی از محصول جهت معرفی درست برای عرضه در سطوح بین المللی در کنار اصول ارائه مدرن آن، داشتن شناخت کافی از شاخصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، منطقه ای و فرا منطقه ای بازارهای هدف، ایجاد و گسترش نظام هدفمند آموزش بازرگانی در بخش کشاورزی به ویژه جهت فارغ التحصیلان این صنعت، لزوم شرکت در نمایشگاه های تخصصی و بین المللی، تقویت تبلیغات در فضای مجازی با توجه به کم هزینه بودن و در عین حال تأثیر گذاری بالای آن در دنیای امروز از دیگر مواردی بود که ایشان بر اهمیت آنها تأکید داشتند.

آقای شریعتی مقدم لزوم بکارگیری علم فن آوری اطلاعات در بخش کشاورزی و در جهت پیشرفت و گسترش صنایع غذایی کشور را با توجه به روند کنونی جهان دارای اهمیت دو چندان دانسته و از فعالان صنعت IT و ICT دعوت کردند تا همچون سایر کشورهای پیشرو در این زمینه، ضمن همکاری با تولیدکنندگان و صادرکنندگان بخش کشاورزی گامی رو به جلو در این زمینه بردارند.

در ادامه آقای کردلو مشاور کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران با اشاره به اقلیم طلایی کشورمان از آن بعنوان یکی از 10 اقلیم برتر در جهان نام بردند و صنعت کشاورزی را تنها صنعت با بالانس مثبت تجاری حال حاضر در کشور دانستند. ایشان بر لزوم عبور از کشاورزی تولید محور با نگاه تولید حداکثری به کشاورزی ارزش محور مبنی بر مبنای تولید بر پایه ارزش آفرینی تأکید کردند و در جای دیگر نیاز به عبور از کشاورزی سنتی و معیشتی (بر مبنای نیاز کشاورز و یا صلاحدید خود) به کشاورزی تجاری با رویکرد جهانی و نیازهای روز را یادآور شدند.

عبور از خام فروشی و رسیدن به فروش فرآوری شده تولیدات با بسته بندی مناسب و بازاریابی قوی محصولات، لزوم پرداختن به اکوتوریسم، agritourism و سایر شاخه های مرتبط که ماحصل توجه و پرداختن به آنها، تولید ارزش افزوده بیش از پیش برای بخش کشاورزی را به همراه خواهد داشت از دیگر نکاتی بود که ایشان بدانها پرداختند.

در بخش سوم کارگاه، جناب آقای عباس زاده از متخصصین حوزه ارتباطات و مشاور کسب و کار به نحوه ارائه و معرفی محصول و یا بیزینس در شرایط مختلف پرداختند. همچنین چگونگی استفاده موثر تر از اپلیکیشن ها و فضای مجازی برای توسعه و شناساندن فعالیت اقتصادی، کالا یا خدمات را به بحث گذاشتند. نحوه شرکت در نمایشگاه های تخصصی بخش کشاورزی، استفاده از ابزار تبلیغاتی مناسب و کارآمد و چگونگی برنامه ریزی پیش، حین و بعد از برگزاری چنین رویدادهایی، از مهمترین و جذابترین بخش های آموزشی صحبت های ایشان بود.

در پایان سرکار خانم مرتضوی مسئول برگزاری این کارگاه، از این جلسه به عنوان سرآغاز سلسله نشست های این چنینی یاد کردند و ضمن استقبال از پیشنهاد آقای شریعتی نماینده اتحادیه، آمادگی خود را جهت برگزاری جلساتی تخصصی برای فعالان صنعت آبزی پروری کشور در تعامل و با هماهنگی اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران اعلام نمودند.

ضمنا، گزارش مختصری بصورت تصویری در ذیل آمده است. میتوانید ملاحظه بفرمایید