اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

تعیین نقشه راه همکاری های بخش خصوصی ایران و عمان در تولید و تجارت آبزیان

تعیین نقشه راه همکاری های بخش خصوصی  ایران و عمان در تولید و تجارت آبزیان

هیات شیلاتی بخش خصوصی ایران که با هماهنگی اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران و اتاق مشترک ایران و عمان به کشور عمان سفر کرده است در دیدار رییس شرکت شیلاتی عمان (Oman fisheries)، در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک همکاری به رایزنی پرداختند. کردند.

آقای خالد الزدجالی رییس شیلات عمان با استقبال ازسفر هیات ایرانی اظهار داشت حدود یک سال و نیم است منتظر ورود این هیات بوده اند و از این که با همکاری اتاق مشترک ایران و عمان و پیگیری های ریاست اتاق مشترک و همکاری بخش خصوصی شیلاتی ایران این سفر اجرایی شده اظهار خوشحالی نمودند.

آقای مهندس معصومی رییس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران که ریاست هیأت ایرانی را بر عهده دارندهم ضمن تسلیت درگذشت سلطان قابوس و انتخاب حاکم جدید و تشکر از اتاق مشترک ایران و عمان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه های اتحادیه تولید و تجارت ایران و شیلات عمان، با هیاتی از بهترین و موفق ترین فعالان بخش خصوصی شیلات ایران به عمان سفر کرده است.

پس از معرفی اعضای هیئت ایرانی و نیز طرف های عمانی ، چهار حوزه همکاری به شرح زیر مورد توافق قرار گرفت :

۱- صادرکنندگان آبزیان ایران کشور عمان را به عنوان هاب منطقه جهت صادرات محصولات تازه و منجمد آبزیان ایران مد نظر قرار دهند
۲- عمان در جهت تامین کننده مواد اولیه واحدهای فراوری ایرن عمل کرده و تولید و فناوری محصول نهایی در ایران انجام شود
۳- بازار عمان به عنوان بازار محصولات شیلاتی ایرانی معرفی شود
۴-شرکت های صیادی ایرانی ها در آبهای عمان صیادی مشترک انجام دهند.

بعد از بیان زمینه‌های همکاری، دو طرف علاقه مندی خود را برای انعقاد قرارداد ایجاد کارخانه تولید تورهای ماهیگیری با کمک ایران، ارسال ماهانه هزار تن ماهی از عمان به ایران برای تولید کنسرو با برند عمانی و صید مشترک در آبهای عمان و احداث کارخانه کنسرو اعلام نمودند.
پس از این دیدار هیات ایرانی با مدیران ارشد بندر و منطقه آزاد دقوم دیدار و گفتگو کردند .
دوقوم به دلیل عمق مناسب آب، مهمترین منطقه صیادی و آبزی پروری در عمان محسوب می شود گفتنی است ۸۰ درصد فعالیت شیلاتی در عمان به عهده بخش خصوصی و ۲۰ درصد آن به عهده دولت است.