اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

دکتر گلشاهی: صدور 63 میلیون دلار انواع آبزیان در 4 ماه نخست امسال

دکتر گلشاهی: صدور 63 میلیون دلار انواع آبزیان در 4 ماه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عیسی گلشاهی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه شیلات در بخش کشاورزی از ارزآوری قابل توجهی برخوردار است، افزود: شیلات با کمتر از یک درصد از مجموع تولیدات بخش کشاورزی در عوض 10 درصد صادرات این بخش را به خود اختصاص داده است.

 

seid-4mah-avval
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان با اشاره به اینکه ایجاد ارزش افزوده بالا از جذابیت‌های مهم بخش شیلات است، افزود: صنعت شیلات به ویژه بخش آبزی پروری از زیر بخش‌های مهم کشاورزی است که می‌تواند در اقتصاد و توسعه کشورها و همچنین اشتغال و محرومیت زدایی جامعه موثر باشد.

وی اظهار داشت : لزوم توجه به جایگاه صنعت شیلات و بخصوص آبزی پروری در تامین امنیت غذایی و سلامت جسمی و روانی جامعه و همچنین محرومیت زدایی و صادرات و ارزآوری برای کشور امری ضروری و انکارناپذیر است.

گلشاهی گفت : اهمیت شیلات نه تنها بدلیل سهم مهمی که آبزیان در تامین غذای مصرفی جامعه دارند بلکه بخاطر نقش مهمی که در پایداری اکو سیستم ایفا می‌کند روز بروز در حال گسترش است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خودگفت: با توجه به تمهیدات و برنامه ریزی‌های انجام گرفته شیلات هم اکنون پیشرو در ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان افزود: نقش شیلات در تامین بخش عمده‌ای از پروتئین با ارزش جامعه و حصول منابع ارزی و درآمد ملی بر هیچ کس پوشیده نیست و توسعه زیرساخت‌های این بخش می‌تواند کمک بسیار زیادی به اشتغال، ارزآوری، تامین آبزیان مورد نیاز و درآمدزایی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت شیلات منبع مناسبی برای صادرات غیرنفتی است، اظهار داشت : اهمیت و نقش صادرات غیر نفتی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها همواره به عنوان یکی از موضوعات مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گلشاهی بیان داشت: توسعه صادرات غیرنفتی در شرایط کنونی اقتصاد ایران از مهمترین مسائل سیاسی و اقتصادی است که مسئولان کشور باید در نظر داشته باشند از این رو توسعه صادرات غیرنفتی نه تنها از دیدگاه ارزآوری بلکه از نظر ایجاد اشتغال در داخل کشور از اولویت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.