اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

گزارش نمایشگاه IFEX 2017

گزارش نمایشگاه IFEX 2017

نمایشگاه IFEX 2017 برگزار شد و اتحادیه تولید و تجارت آبزیان نیز در آن شرکت داشت. ما در غرفه شماره 1812 سالن 18 بودیم. در این نمایشگاه همنطور که در عکس های ذیل مشاهده میکنید رئیس محترم سازمان شیلات ایران از غرفه اتحادیه بازدید نمودند. همچنین مدیرکل محترم دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی “جناب آقای دکتر شجری” و مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فراوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران “جناب آقای دکتر گلشاهی” از غرفه اتحادیه بایزدید فرمودند.

به اذعان غالب شرکت کنندگان و بر اساس مشاهدات عینی ، نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته و سالهای پیش رشد بهتری داشت و اصولاً چنین به نظر می رسد که هر ساله جلوه و جایگاه برجسته تری پیدا کرده است. این نمایشگاه طی روزهای 3 تا 6 آبان ماه در سالن های 18 تا 22 نمایشگاه بین المللی تهران در 74 غرفه برگزار شد.
علاوه بر اتحادیه تولید و تجارت آبزیان که در غرفه 1812 حضور داشت 9 شرکت از اعضای اتحادیه شامل شرکت های آرام صید بوشهر ، تعاونی 21 بیضا ، باهو خزر ، فرادانه ، جهاد نصر ، سروش سلامت نیکان، قزل پروتئین سامی ، میراث خاویار و نیک اتیلن کرج بطور فعال در نمایشگاه مشارکت داشتند.
در بخش خارجی یک شرکت تولید طناب و تور ماهیگیری قفس های آبی از کشور هندوستان ، یک شرکت نروژی با تخصص ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه فعالیت های شیلاتی ، یک شرکت ایتالیایی تامین کننده قفس های ماهی ،یک شرکت آلمانی ماشین آلات غذایی و فراوری و بسته بندی ماهی و میگو و یک شرکت نروژی نصب و راه اندازی سیستم قفس های پرورش ماهی از جمله شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه بودند. همچنین تعدادی شرکت دو ملیتی یا نمایندگان شرکت های خارجی نظیر آکواگروپ خاور میانه قشم هم حضور داشتند.
حضور تقریباً دائمی و کامل جناب آقای دکتر صالحی معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران و همچنین افتتاح نمایشگاه توسط شخص جناب آقای مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی از نقاط قوت این نمایشگاه بود.
نمایشگاهی که با جذب حضور آقای دکتر رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و دکتر رضائیان زاده ، دکتر محمدیان دکتر قاجاری و تعداد زیادی از مسئولان و کارشناسان سازمان دامپزشکی و همچنین جناب آقای دکتر شجری مدیر کل محترم دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی و هیئت همراه (مهندس پاکپور و مهندس سارویی) جناب آقای دکتر کیخا نماینده محترم مجلس شورای اسلامی معاون وزیر دفاع، جناب آقای دکتر پور کاظمی و معاونین سازمان تحقیقات علوم شیلاتی و نیز مدیران کل شیلات و کارشناسان دولتی، توجه ویژه ای به توانایی های صنعت شیلات کشور در نگاه مسئولین ایجاد نمود.
حضور خیل عظیمی از دانشجویان و فارغ التحصیلان شیلاتی که با امید فراوان چشم به رونق این صنعت برای توسعه اشتغال دارند نیز چشمگیر و هشدار دهنده بود.
نقطه قوت دیگر این نمایشگاه برگزاری کارگاه های آموزشی و خصوصاً جشنواره طبخ غذای آبزیان و اهدای جوایز به برترین ها بود و خلاصه فضای مناسبی برای حضور ، هم پیمانی ، امید و آینده نگری و دلگرمی به فرداهای بهتر ایجاد شده بود.
غرفه اتحادیه نیز مورد استقبال اکثر مسئولین دولتی و مراجعین خصوصی قرار گرفت و اطلاعات حداقل 64 نفر از علاقه مندان برای ارتباط بعدی ثبت  گردید.
حوزه کاری غرفه داران بسیار متنوع بود و علاوه بر بخش دولتی (شیلات، موسسه علوم تحقیقات شیلاتی، جهاد دانشگاهی) و اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران ، شرکت های تولید کننده خوراک آبزیان ، تولید کنندگان تجهیزات (قفس، هواده، سردخانه ای ، فیلتراسیون، بسته بندی، حمل و نقل، تور و طناب، لوله و اتصالات مصرفی آبزی پروری، پمپ آب و تجهیزات تصفیه آب و … ) ماشین آلات فراوری و بسته بندی ، خدمات دامپزشکی ، واردکنندگان و مهندسین مشاور طیف وسیع شرکت کنندگان را تشکیل داده بودند و البته جای همکارالن صنایع کنسرو کلا خالی بود.
از آنجا گه همواره به مثبت اندیشی و دیدن نیمه پر لیوان توصیه شده ایم از غیبت برخی از شرکت های بزرگ (خصوصاً صادرکنندگان) و عدم بازدید برخی چهره های سرشناس و افراد موثر صنعت می گذریم ؛ با این امیدواری که هر ساله جلوه حضور شرکت ها در این نمایشگاه بیشتر شود و برخی نقائص جزئی هم برطرف گردد.

پ