اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

اطلاع رسانی به صادرکنندگان آبزیان که تعهدات ارزی ایفاء نشده حاصل از صادرات سال 1397 دارند

اطلاع رسانی به صادرکنندگان آبزیان که تعهدات ارزی ایفاء نشده حاصل از صادرات سال 1397 دارند

به اطلاع اعضای محترم صادرکننده آبزیان می رساند حسب نامه شماره 2773411 مورخ 01/03/1403 سازمان توسعه تجارت، امکان رفع تعهد ارزی از طریق درگاه مصالحه ریالی برای صادرکنندگانی که تعهد ارزی معوق سال 1397 را دارند فراهم شده است. اگرچه با توجه به اتمام مهلت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ١٣٩٧ به منظور بهره مندی از معافیت های مالیاتی صادرکنندگان، این شیوه تبدیل و تسویه دیون ارزی ناشی از صادرات به ریال، مشمول برخورداری صادرکنندگان از معافیت های مالیاتی صادرکنندگان سال ١٣٩٧ نمیباشد لیکن تبدیل دیون ناشی از تعهدات ارزی ایفا نشده حاصل از صادرات سال ١٣٩٧ به ریال از طریق پرداخت ریال به حساب خزانه دولت و از درگاه ایجاد شده در بستر سامانه جامع تجارت به آدرس زیر امکانپذیر است:

وبسایت www.ntsw.ir  از منوی عملیات ارزیرفع تعهد ارزی درگاه مصالحه ریالی

(فایل راهنمای کاربردی استفاده از درگاه مصالحه ریالی تعهدات ارزی ایفا نشده حاصل از صادرات در سامانه جامع تجارت به پیوست میباشد)

ضمناً نرخ وجه المصالحه برای مانده تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ١٣٩٧ برای واحدهای تولیدی به ازای هر یورو،۵۵٠٠ ریال و برای واحدهای غیرتولیدی، برابر با ٧۵٠٠ ریال میباشد.

همچنین دیون ارزی حاصل از صادرات سال ١٣٩٧ صرفا در یک تراکنش به صورت ریالی قابل تبدیل و پرداخت میباشد؛ لذا امکان تقسیط مانده تعهدات وجود ندارد.

نوع فعالیت صادرکنندگان بر اساس تولیدی/ غیرتولیدی بودن هر شناسه، بر اساس استعلام از “سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری” تعیین گردیده است.

سازمان توسعه تجارت تأکید نموده است که ذینفعان صرفا از طریق درگاه ایجاد شده در بستر سامانه جامع تجارت اقدام نمایند و از واریز وجه به هر حساب دیگری خودداری نمایند و در صورت واریز وجوه به هر نحو دیگر و به حساب های غیرمرتبط، مسئولیت این اقدام متوجه واریز کننده وجه خواهد بود.