اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

اطلاع رسانی تصمیمات جدید تامین مالی بخش تولید: حمایت از زنجیره ها

اطلاع رسانی تصمیمات جدید تامین مالی بخش تولید: حمایت از زنجیره ها

به اطلاع اعضای محترم اتحادیه می رساند حسب نامه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و بنا به اعلام وزارت صنعت معدن و تجارت مقرر است به منظور تامین مالی بخش تولید و با هدف شفاف سازی منابع پرداخت شده در نظام بانکی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدامات زیر در شرف انجام است:

1- طی سال جاری به گونه ای اقدام شود تا حداقل ۲۰ درصد کل تسهیلات بخش تولید در سال جاری از طریق تامین مالی زنجیره ای با انواع روش ها از جمله برات ،گام ، فاکتور ، قرار داد، خرید دین صورت می پذیرد.

2- طی سال جاری به گونه ای اقدام شود تا حداقل ۷۰ درصد تسهیلات سرمایه در گردش بخش تولید در سال جاری از طریق استعلام فاکتور از سامانه جامع تجارت پرداخت گردد.

3- وزارت صنعت ، معدن و تجارت موظف است ظرف حداکثر ۲ ماه از تاریخ این ابلاغ ، نسبت به مشخص کردن مواد اولیه مرتبط با هر صنعت اقدام کرده تا مبنای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در شبکه بانکی قرار گیرد.

امید است که این اقدامات (خصوصاً تامین مالی زنجیره ها) اجرایی شده و در راستای تقویت تشکیل کنسرسیوم صادراتی و زنجیره های تامین شیلاتی مفید واقع گردد.