اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

تغییرات در ساختار کمیته ماهی خاویاری اتحادیه

تغییرات در ساختار کمیته ماهی خاویاری اتحادیه

در پی هماهنگی با فعالان بخش تجارت صنعت خاویاری کشور و با دعوت تعدادی از فعالان بخش تولید و پرورش ماهی خاویار و همچنین صادرکنندگان این محصول پر ارزش و نیز فعالان بازار داخل، جلسه ای با حضور 13 نفر از تلاش گران این عرصه مهم در روز ۳ مردادماه در محل سالن جلسات تشکل های اتاق بازرگانی برگزار شد. در این جلسه موارد ذیل مورد تایید و تصویب قرار گرفت:

1) با توجه به جایگاه اتحادیه و سوابق و تلاش های آن که همواره در خدمت فعالان این بخش بوده مقرر شد که از ظرفیت اتحادیه در جهت کمک به پیشرفت صنعت خاویار کشور استفاده شود.

2) با توجه به گستره فعالیت های این صنعت در بخش پرورش و عدم امکان تجمیع همه فعالیت ها در ذیل یک کمیته، مقرر شد محوریت کمیته با حضور فعالان بخش تجارت باشد و در عین حال با عنایت به آن که تعدادی از تولیدکنندگان و پرورش دهندگان اصلی خاویار صادر کننده بوده و عضو اتحادیه نیز هستند طبیعتاً در جلسات حضور دارند، عندالزوم از پرورش دهندگان نیز برای همفکری و رایزنی دعوت به عمل آید.

3) نام کمیته از کمیته خاویاری به کمیته تجارت خاویار ایران تغییر یابد و تعداد نه نفر از فعالان این بخش به عنوان هیئت رئیسه کمیته از بین اعضا انتخاب گردند.

4) رئوس مهمترین وظایف و اولویت های کاری کمیته به شرح زیر تعیین گردید و مقرر شد که در جلسه بعدی به صورت دقیق تر تبیین گردد:

– برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت توسعه خاویار
– بررسی چالش های زنجیره صنعت خاویار
– تعیین نحوه همکاری با سازمان متولی
– تصویب شیوه نامه ها و اصلاح دستورالعمل ها

5) نظر به ضرورت پیشبرد تخصصی امور بخش خاویار مقرر شد که کلیه تصمیمات مربوط به تجارت خاویار در این کمیته اتخاذ و پس از آن توسط دبیرخانه اتحادیه مورد پیگیری واقع شود.

6) به عنوان نخستین دستور پیگیری، موضوع هرینه های NRP با حضور آقایان دکتر برایی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، دکتر مروتی مدیرکل بازرسی و نظارت و مهندس حاج حسنی ذیحسابی سازمان دامپزشکی به تفصیل مورد بحث و بررسی قرا گرفت و نهایتاً مقرر شد که:

6-1- با تشکیل دولت جدید پیگیری ها از سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار هزینه های آزمایشات NRP به صورت مشترک با سازمان دامپزشکی انجام گیرد.

6-2- بدهی 7645 یورویی به آزمایشگاه ترکیه توسط صادرکنندگان بصورت ریالی تامین و از طریق اتحادیه به حساب سازمان دامپزشکی نزد بانک مرکزی واریز گردد، که در این رابطه آقایان یمینی و بابایی پیگیری خواهند کرد.

6-3- به منظور برنامه ریزی جلب مشارکت همه فعالان صنعت در جلسه ای که با پیگیری آقای دکتر برایی نژاد با ریاست محترم سازمان دامپزشکی برگزار خواهد شد نحوه تامین هزینه های آتی مشخص گردد. همچنین در جلسه با ریاست سازمان سایر مطالبات بخش خاویاری از سازمان دامپزشکی نیز پیگیری گردد.

7) مقرر شد یک گروه واتساپی با حضور مدعوین جلسه امروز برای همفکری های بیشتر و اعلام نظرات کارشناسی و پیشنهادات لازم ایجاد شود.

8) از مهمترین موضوعات مورد توافق (که در جلسه با ریاست محترم سازمان دامپزشکی هم پیگیری خواهد شد) بحث نظارت بر استاندارد سازی تولید خاویار، رصد بازار داخل و ساماندهی وضعیت آشفته ای که نام و هویت خاویار ایرانی را در خطر قرار داده، به عنوان یک وظیفه مهم مورد توجه و اتفاق نظر قرار گرفت.

ذیلا گزارش تصویری مختصری خدمت شما عزیزان ارائه می گردد: