اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

هدف بعدی اتحادیه: کاهش تعرفه 12 درصدی اروپا؛ گام بلند برای توسعه صادرات آبزیان کشور

هدف بعدی اتحادیه: کاهش تعرفه 12 درصدی اروپا؛ گام بلند برای توسعه صادرات آبزیان کشور

بعد از عبور موفقیت آمیز میگوی پرورشی از دیوار چین و پرواز از مانعی سخت که سالها پیش رو داشتیم، اینک نوبت آن رسیده است که تلاش ها را برای عبور از مانع تعرفه دوازده درصدی اتحادیه اروپا متمرکز کنیم.

اتحادیه از حدود دو سال پیش تاکنون در تمام جلسات داخلی و نیز کمیسیون های مشترک با اتحادیه اروپا موضوع درخواست کاهش تعرفه دوازده درصدی واردات آبزیان ایران توسط خریداران اروپایی را مطرح کرده است. در این راستا ضمن حضور فعال در جلساتی که هیئت های بلند پایه اروپایی در تهران داشتند و نیز ایجاد ارتباط با کارشناسان بخش کشاورزی این اتحادیه، همواره تقاضای کاهش تعرفه را در درخواست های خود و بخش دولتی گنجانده و در تماس های حضوری، تلفنی و یا از طریق ایمیل به دنبال اقناع طرف اروپایی و اصلاح تعرفه را مطرح نموده ایم.

در این رابطه جناب آقای دکتر خطیبی عضو محترم هیئت مدیره از مدت ها قبل با کارشناسان بخش کشاورزی اروپا مرتبط بوده و رایزنی های لازم را هم به صورت تلفنی و ارتباطات غیر حضوری و هم از طریق سفر به بروکسل و انجام مذاکرات حضوری انجام داده اند. ایشان از طریق کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا، با کارشناسان کمیسیون اقتصادی مرتبط شده اند و با توجه به نظر مثبت کمیسیون کشاورزی در حال رایزنی برای توجیه بخش اقتصادی می باشند.

در همین ارتباط اخیراً از طریق کمیسیون کشاورزی اسلامی درخواست کرده ایم که با حضور نمایندگانی از وزارت خارجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و وزارت جهاد کشاورزی جلسه هماهنگی برای پی گیری های مستمر و متمرکز در این رابطه انجام شود.

لازم است که به ویژه سفارت محترم کشورمان در بروکسل در این ارتباط فعال شوند و مستندات و مدارک لازم برای توجیه کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا دال بر این که GDP کشور ما پس از تحریم های ظالمانه آمریکا و کاهش درآمد نفتی کاهش داشته رسماً برای آنان ارسال گردد.

کاهش تعرفه مذکور برای صنعت ما بسیار اهمیت دارد چرا که ما را از شرایط نابرابر با رقبای آمریکای جنوبی و آسیایی رهایی می بخشد.

آیا عبور از دیوار تعرفه بالای اروپا که مانعی برای توسعه تجارت آبزیان ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپا است امکان پذیر خواهد بود؟ ما معتقدیم که این مهم با پیگیری مداوم و هماهنگی کامل دولت و بخش خصوصی حتماً اتفاق خواهد افتاد. ان شاالله