اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

اتحادیه جهانی غذاهای دریایی با اتهامات سبز شویی مواجه است

اتحادیه جهانی غذاهای دریایی با اتهامات سبز شویی مواجه است

7 می 2024
بیش از ۷۰ گروه محیطی زیستی، طی یک همکاری گسترده باانتشار نامه‌ای سرگشاده،اتحادیه جهانی غذاهای دریایی به سبز‌شویی صنعت پرورش سالمون از طریق طرح BAP متهم ‌کردند.

این نامه، مقبولیت همگانی گواهی BAP را زیر سوال می‌برد

با همکاری 76 گروه محیط زیستی،رفاه حیوانات و تجارت صنعتی، با استناد به آخرین نسخه استاندارد بهترین شیوه‌های آبزی‌پروری (BAP)، اتحادیه جهانی غذای دریایی را متهم به شستشوی سبز در بخش پرورش ماهی سالمون کرده‌اند.

 

در نامه‌ای سرگشاده که در روز پایانی نشت عمومی برای موضوع شماره 3.0 استانداردBAP  مزارع سالمون ارائه شد ، مزارع و تأسیسات متعددی که دارای گواهینامه BAP هستند متهم به آسیب‌های زیست محیطی و فعالیت‌های غیرقانونی و اثرات منفی بر گونه‌های در معرض انقراض شدند. این نامه حاوی مدارکی از این فعالیت‌ها در تمام مناطق اصلی پرورش ماهی سالمون از جمله نروژ، شیلی، کانادا و اسکاتلند بود.

 

گروه‌های فعال، از استاندارد جدید BAP به دلیل عدم تعیین محدودیت‌ها در مورد مسائل حیاتی زیست‌محیطی مانند شپش دریایی، بیماری، آلودگی شیمیایی و آسیب به کیفیت آب انتقاد کردند. این نامه ادعا می‌کند که رعایت استاندارد‌ها بسیار پیش پا افتاده انگاشته شده و به مزارعی که کمترین تعهدات قانونی را رعایت کرده و کار‌های معمولشان را انجام می‌دهند سپرده شده است.

 

خانم کلی روباک، نماینده SeaChoice از انجمن اقیانوس های زنده، در یک بیانیه مطبوعاتی که این نامه را اعلام کرد، گفت: شواهد فزاینده ای وجود دارد مبنی بر این که  علیرغم ادعاهای «مسئولانه غذاهای دریایی»  BAP  و سایر گواهینامه‌ها،آسیب‌های زیست محیطی و نقض حقوق بشر در حال رخ دادن است. «استاندارد جدید BAP نیز از این قاعده مستثنی نیست».

 

او گفت مزارع در مناطق حفاظت شده دریایی شیلی شرایط صدور گواهینامه را دارند! همچنین مزارع در کانادا، اسکاتلند و نروژ با بارهای شپش دریایی که برای ماهی سالمون وحشی نوجوان کشنده است، ئارای گواهی نامه …… هستند! و به همین منوال مزارع استرالیایی که سفره ماهی (Maugean skate) را به ورطه نبودی و انقراض سوق داده‌اند.

.

برای شروع باید تعداد قابل توجهی از بازارهای بزرگ جهانی مانند: آمازون، والمارت، ALDI. Loblaws  و Target در آمریکای شمالی؛ Tesco و Sainsbury’s در بریتانیا؛ و Woolworths و Coles در استرالیا، گواهی BAP را به عنوان بخشی از سیاست‌های مسئولانه تأمین غذای دریایی مورد تعلیق قرار دهند.

 

Dana Cleaveley تحلیلگر بازارSea Choice گفت: « فروشگاه های بزرگ باید از اتکا به این گواهی‌های معیوب دست بردارند، شستشوی سبز را متوقف کنند و خودشان بررسی‌های لازم درباره محیط زیست و حقوق بشر در زنجیره‌های تأمین غذاهای دریایی را نجام دهند.»

 

این نامه سرگشاده به افشاگری‌های اخیر توسط پروژه Ocean Outlaw و آزمایشگاه شرکتی که اتهامات جدی در مورد کار اجباری، کار کودکان و استثمار کارگران و همچنین آسیب‌های زیست محیطی مرتبط با تاسیسات دارای گواهی BAP در زنجیره تأمین میگو هند را افشا می‌کند مرتبط است.