اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

تسهیل گری دیگر سازمان دامپزشکی کشور در خصوص واردات خوراک لاروی میگو

تسهیل گری دیگر سازمان دامپزشکی کشور در خصوص واردات خوراک لاروی میگو

به اطلاع همکاران محترم و خصوصاً صاحبان مراکز تکثیر می رساند با پیگیری های انجام شده و در اجرای بند 1 صورتجلسه هم اندیشی تکثیر و مولد سازی میگو مورخ 20/09/1400 در سازمان شیلات ایران مبنی بر تسهیل واردات غیر قانونی آن که بروز مخاطرات فراوان برای صنعت میگوی پرورشی کشور را در بر دارد، معاون محترم بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی طی نامه ای به مدیران کل دامپزشکی استان های هرمزگان، تهران و بوشهر دستور همکاری اکید برای صدور مجوز ترخیص این محموله ها با شرایط سهل از گمرک را صادر نمودند.

جناب آقای دکتر نقیبی در این ابلاغیه که با موضوع “اولویت در ترخیص غذای لاروی میگو” ارسال شده تصریح کرده اند که «نظر به حجم کم، مصرف مستقیم در مراکز تکثیر و سابقه واردات خوراک لاروی لازم است طی هماهنگی با گمرک نسبت به تسریع در ترخیص محموله های مذکور اقدام و طی فصل جاری تولید (تا پایان سال جاری) تنها نسبت به نمونه برداری و انجام آزمایشات میکروبی و فلزات سنگین بر اساس 2021-010IHR اقدام گردد».

در این نامه واردکنندگان غذای لاروی مکلف شده اند که نسبت به انجام تطابق کامل با IHR مذکور در طول مدت سه ماه در خصوص خوراک لاروی وارداتی اقدام نمایند.

اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از این اقدام ارزنده سازمان تشکر و قدردانی نموده و صاحبان مراکز تکثیر را اکیداً به استفاده از مسیر قانونی برای ورود غذای لاروی توصیه و تشویق می نماید. امید است با این روش تسهیل گرایانه استفاده از روش ورود قانونمند غذای لاروی به یک فرهنگ جدی تبدیل شده و نگرانی مخاطره ورود بیماری ها از طریق غذای لاروی غیر مجاز و بدون شناسنامه به صورت کامل مرتفع گردد.

جهت اطلاع و بهره برداری ذی نفعان، تصویر نامه معاون محترم سازمان بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور پیوست می باشد.​