اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

پرورش دهندگان آبزیان دو سال فرصت دارند تا به خوراک منطبق با استاندارد ASC روی بیاورند

پرورش دهندگان آبزیان دو سال فرصت دارند تا به خوراک منطبق با استاندارد ASC روی بیاورند

ASC تأیید کرد که کارخانه‌های تولید کننده خوراک و تأمین کنندگان مواد اولیه خوراک را به جهت الزامات قانونی، اجتماعی و زیست محیطی مورد پوشش قرار می‌دهد.

شورای نظارت بر آبزی پروری (ASC) اعلام کرد که کارخانه‌های خوراک می‌توانند از 14 ژانویه 2023، برای دریافت گواهینامه استاندارد خوراک آبزیان که شامل (الزامات قانونی، اجتماعی و زیست محیطی) می‌باشد، درخواست دهند. مزارع دارای گواهینامه ASC، برای آن که بتوانند به تولید تحت استانداردهای مزرعه ASC ادامه دهند تا 14 ژانویه 2025 (24 ماه) فرصت دارند تا به استفاده از خوراک منطبق با ASC روی آورند.

هدف ASC یافتن منابع مناسب برای تأمین مواد اصلی خوراک، رفع مشکلات در زنجیره تأمین در سطح مواد خام به صورت مسئولانه است. این الزامات به بهبود گزارشات، عملکرد به تضمین‌ها و ایجاد شفافیت در کل زنجیره تأمین خوراک آبزیان و همچنین اهمیت به پایداری محیط زیست و تحقیقات آینده در مورد تولید مسئولانه خوراک کمک می‌کند.

“تولیدات پایدار غذاهای دریایی مستلزم آن است که تأثیرات «بالادست» مرتبط با مواد اولیه تولیدات این غذاها تحت نظر قرار گرفته و کاهش یابد و این کار با تمرکز برضروریات مسئولیت اجتماعی و بهبود محیط زیست انجام می گردد. این موضوع دقیقاً نقشی است که استاندارد جدید خوراک ASC با ایجاد انگیزه ایفا خواهد کرد. با افزایش جمعیت جهان،  توجه به اهمیت فزاینده غذاهای دریایی پرورشی در نظام تأمین غذایی جهان، این امر بسیار مهم‌تر شده است. اطمینان از اینکه خوراک مورد استفاده در صنعت آبزی پروری به طور مسئولانه از طریق رویکرد جامع تعیین شده در استاندارد خوراک ASC تامین می شود، برای دستیابی به آبزی پروری پایدار ضروری است.

کریس نین، مدیرعامل ASC گفت: من به ویژه مفتخرم که استاندارد خوراک ASC الزامات نیروی کار کلیدی را در زنجیره تامین مواد غذایی رعایت می کند و به دنبال کاهش و کاهش خطرات جنگل زدایی و تبدیل زمین است.

منبع یابی مسئولانه مواد اولیه

کارخانه‌های تولید خوراک مجاز، باید خوراکشان را از مواد اولیه دریایی و خشکی که از نظر زیست‌ محیطی پایدار هستند، تهیه کنند. استاندارد خوراک ASC از یک مدل بهبود یافته برای تأمین مواد اولیه دریایی استفاده می‌کند و به کارخانه های خوراکی نیاز دارد که مواد اولیه خود را در طول زمان از آبزی‌پروری که محصولاتش به صورت پایدار تولید شده تأمین کند. ASC و شورای سرپرستی دریایی (MSC)، هر دو عضو کامل اتحاد  ISEAL هستند و  نقشی مهم در این مکانیسم ایفا می‌کنند و پله‌های کلیدی برای بهبود را تشکیل می‌دهند.

این مدل، فرصت منحصر به فردی را برای کارخانه‌های خوراک فراهم می‌کند تا با تأمین کنندگان پودر و روغن ماهی همکاری کنند تا نیازهای فزاینده را در طول زمان برآورده نمایند. در نهایت، اکثر حجم مواد تشکیل دهنده خوراک آبزیان پرورشی  باید از مسیر MSC حاصل شود.

برای ترکیبات گیاهی مانند سویا یا گندم، کارخانه‌های خوراک موظفند که همه مواد تشکیل دهنده بیش از یک درصد خوراک را ثبت و گزارش کنند و باید اقداماتی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که منابع تأمین آن‌ها پایدار بوده است. به همین طریق، کارخانه‌های خوراک باید متعهد شوند که زنجیره‌های تأمین خود را از خطرات جنگل‌زدایی حفظ کنند.

علاوه بر این، کارخانه‌های خوراک دارای گواهی ASC باید مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را ثبت و گزارش کنند و برای بهبود بهره‌وری انرژی، از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کرده و در بهبود مصرف آب تلاش کنند.

اثرات اجتماعی بر صنعت خوراک آبزیان

فعالیت های کارخانجات خوراک به اقتصاد جوامع محلی که در آن واقع شده اند کمک می‌کند. بنابراین، یکی دیگر از نیازهای اصلی کارخانه‌های خوراک، پایبندی به مسئولیت اجتماعی است. این شامل رفتار عادلانه و دستمزد منصفانه کارکنان، احترام به حقوق مردم بومی و محلی و اطمینان از عدم وجود کودکان‌کار یا کار اجباری است. استاندارد خوراک ASC شامل بسیاری از الزامات دیگر در مورد سیستم مدیریت اجتماعی موثر، از جمله خط مشی‌ها، رویه‌ها و فرآیندهایی برای جلوگیری از فساد، رشوه، یا جعل اسناد نیز هست.

کارخانه‌های خوراک دارای گواهی ASC همچنین باید برای ارزیابی و کاهش این خطرات اجتماعی کلیدی، بررسی لازم را در زنجیره تامین خود انجام دهند.

مراحل بعدی

“میشل فرانسن، مدیر استاندارد و دانش ASC گفت: “ما مشتاقانه منتظر حمایت از کارخانه‌های خوراکی که می خواهند برای صدور گواهینامه ASC همکاری کنند هستیم، همچنین به تولیدکنندگان منابع خوراک دارای گواهی ASC کمک می‌کنیم تا در 24 ماه آینده آماده شوند”.”با تشویق کارخانه‌های خوراک بیشتر، برای فعالیت در جهت صدور گواهینامه برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده مزارع دارای گواهی ASC، ما اطمینان حاصل می‌کنیم که تأمین آب و مواد اولیه به طور پایدار انجام می‌شود.”

 

در اینجا درباره استاندارد خوراک ASC بیشتر بدانید. کارخانه‌های خوراکی که به دنبال دریافت گواهی هستند می توانند جزئیات بیشتر را در اینجا (https://www.asc-aqua.org/what-you-can-do/get-certified/get-certified-feed-mill) دریافت کنند.

منبع: www.hatcheryfm.com