اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

گزارش قابل توجه شرکت نروژی Bue Salmon از عملکرد مزارع خود در خشکی‌

گزارش قابل توجه شرکت نروژی Bue Salmon از عملکرد مزارع خود در خشکی‌

5 جولای 2024
شرکت Bue Salmon  که یک شرکت نروژی پرورش ماهی سالمون است اولین برداشت 514 تنی خود را از مزارع خود که در خشکی واقع است انجام داد.

تاسیسات پایلوت، چهار مخزنه شرکت Bue Salmon   هر مخزن 9 متری ظرفیت نگهداری 3700 متر مکعب آب را دارد. | منبع: Bue Salmon

این شرکت که قبلاً بر روی تولید بچه ماهی سالمون (post-smolts بچه ماهی آزاد، ماهی آزاد جوان که تازه از آب شیرین وارد دریا می شود) متمرکز بود، ماهی‌هایش را از تأسیسات پایلوت که شامل چهار مخزن در جزیره Gjørøyna در سواحل ایالتVestland  است برداشت ‌کرد.

بر اساس آخرین گزارش ، این شرکت در ماه های می و ژوئن 514 تن ماهی را با قیمت متوسط ​​99.2 NOK (7.36 پوند) در هر کیلوگرم به فروش رسانده‌اند و به 95 درصد اهداف خود دست یافته است. میزان مرگ و میر تنها 2.1 درصد بود که به طور قابل توجهی کمتر از میانگین تلفات در سیستم‌های سنتی قفس است، در سال گذشته میانگین تلفات در قفس‌های نروژ حدود 20 درصد بود.

Knut Eikeland  مدیر اجرایی Bue Salmon درباره نتایج فصلی این شرکت گفت: این سه ماه تایید کرد که ما تصمیمات درستی داشته‌ایم .ما از پیشرفت‌های حاصله بسیار راضی هستیم. اولین بار ماهی ما فروخته و توزیع شده است و کارخانه به زودی برای تولید و بهره‌برداری مجدد در ماه اوت، آماده خواهد شد. وی افزود: “ما دلایل زیادی برای خوش بینی به آینده توسعه این شرکت داریم.”

این مرکز آزمایشی دارای ظرفیت تولید 1400 تن بچه ماهی دوساله و 4100 تن پرواری است که مجموعاً مجوز تولید 5500 تن را دارد. Bue اکنون در حال توسعه سایتش هست و قصد دارد یک تاسیسات خشکی بسیار بزرگتر در جزیره Lutelandet تأسیس کند. برای هر یک از آن‌ها می توان تولید نهایی سالانه حدود 50000 تا 60000 تن را انتظار داشت.

این شرکت افزود که آن‌ها بازخورد مثبتی از فرماندار ایالتشان در مورد امتیاز Lutelandet گرفته‌اند و برای تأمین مالی بیشتر با بانک DNB [1]وارد مشارکت استراتژیک شده‌اند.


[1] DNB بزرگترین بانک نروژ است که خدماتی را به بازارهای شرکتی، خرده فروشی و اوراق بهادار را بخش عمومی ارائه می دهد.

Bue قرار است در ماه آگوست 800,000 بچه ماهی سالمون را به کمک کمپانی Alsaker Fjordbruk  دوباره ذخیره‌سازی کند.