اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

آخرین اخبار بازار جهانی آبزیان: ویتنام، اعلام خطرفوری گسترش بیماری کووید در مناطق میگوخیز و به روز رسانی دستورالعمل ها در 19 ژوئیه 2021

آخرین اخبار بازار جهانی آبزیان: ویتنام، اعلام خطرفوری گسترش بیماری کووید در مناطق میگوخیز و به روز رسانی دستورالعمل ها در 19 ژوئیه 2021

از ساعت 0 بامداد 19 ژوئیه ، همه استانهای دلتای مکونگ از دستورالعمل 16 دولت ویتنام استفاده می کنند تا با افزایش خطرناک بیماری مقابله شود ، مردم و وسایل نقلیه فقط با دلایل کاملا موجه بیرون می روند. روز 18 ژوئیه برای ویتنام با 5887 مورد برای کل ویتنام و 4692 مورد فقط برای هوشی مینه ، نقطه عطف تاریخی بود. کل موارد آلوده تاکنون برای ویتنام و هوشی مینه به ترتیب 52164 و 32926 مورد بوده است ، کل موارد مرگ تاکنون 254 مورد است. سایر استانهای دلتای مکونگ که در آنها پرورش میگو جریان دارد تا 18 ژوئیه 1380 مورد آلوده دارند.

22 ژوئیه بالاترین قله عفونت با 6164 مورد برای کل ویتنام بود. در حال حاضر ، همه گیر بیماری در جنوب جدی تر است از جمله شهرهای هوشی مین، Long An ، Tien Giang ، Dong Nai ، Binh Duong و استانهای دلتای مکونگ.

پس از آنکه استانهای دلتای مکونگ در 19 ژوئیه این دستورالعمل را اعمال کردند ، روزهای اول کشاورزان دچار وحشت شدند و میگوها را به طور گسترده جمع آوری کردند و به همین دلیل باعث عرضه ناگهانی مازاد آن شدند ، خصوصاً کشاورزان در تیان گیانگ ، لانگ آن و بن تر که بیشترین موارد مربوط به Covid را دارند. برداشت گسترده میگو باعث کاهش قیمت ها شد و همچنین کارخانه ها را با مشکل روبرو کرد زیرا کارخانه ها اکنون کارگران کافی برای فرآوری ندارند.

در حال حاضر  فقط بخشی از کارخانه های این مناطق تحت قانون 3TC فعالیت می کنند (تولید در محل ، غذا خوردن در محل ، خوابیدن در مکان ها) ، بنابراین ظرفیت ها بسته به هر کارخانه فقط 20 تا 30 درصد فعال است.

این کارخانه ها فعلا فقط میگو را جمع آوری می کنند و ابتدا برای انجماد به صورت  اقدام می کنند HOSO تا بعداً به فراوری بپردازند و بدین طریق ، تا حدی تولید سفارشات مهم را حفظ می کنند. در واقع ، اجرای دستورالعمل 3TC برای کارخانه ها و شرکت ها بسیار دشوار است زیرا این امر باعث ایجاد چالش های فراوانی در تنظیم فعالیت های شخصی مانند استحمام ، شستشو ، بهداشت ، خواب … و همچنین هزینه های اضافی برای شرکت ها می شود.

در حال حاضر ، همه کارخانه ها ، محل ها ، مشاغل … باید دستورالعمل 3TC (تولید در محل ، غذا خوردن در محل و خوابیدن در محل) را برای نیروهای کار خود اعمال کنند. اگر هر کدام از شرکت ها از این دستور(3TC ) رضایت ندارند باید تولید را متوقف کنند.

دولت ویتنام ، وزارت کشاورزی و توسعه روستایی (MARD) ، اداره شیلات ، VASEP و مقامات محلی شهر هوشی مینه و استانهای مکونگ در تدوین و اعلام فوری بخشنامه ها و دستورالعمل های راهنما برای کشاورزان فعالانه عمل کرده و به آنان توصیه کرده اند اقدام به برداشت و فروش میگو به طور گسترده نکنند. رسانه هایی مانند تلویزیون ، شبکه های اجتماعی ، روزنامه ها … اغلب این به روزرسانی ها را با کشاورزان برقرار می کنند تا آرام شوند و با مزارع خود به موثرترین روش ها برخورد کنند. این دستورالعمل های به موقع برداشت ، جمع آوری، حمل و نقل ، فروش و خرید میگو و به ویژه سایر محصولات کشاورزی به طور کلی و مواد فرعی برای کشاورزی و فرآوری را متوقف نمی کند. این تلاش ها موجب شد صنعت میگو همچنان پابرجا باشد ، کشاورزان آرامتر شدند و قیمت میگو در روزهای آخر هفته تثبیت و افزایش یافت.

با این حال؛ صنعت میگو می تواند مقاومت طولانی تری داشته باشد یا نه ؟ این بستگی به پیشرفت Covid در آینده دارد. همانطور که قبلاً مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ، اکثر کارخانه های فراوری میگو امکانات و خوابگاه کافی برای کارگران خود در محل ایجاد نکرده اند ، به نظر می رسد Covid در حال افزایش است و طول عمر آن بیشتر از کارخانه های تولید میگو و سایر شرکت ها است که دیگر تحمل آن را ندارند. آنها به دلیل پر شدن انبارها نمی توانند مقدار زیادی  میگو را برای ذخیره بیشتر جمع کنند و تعداد کارگر لازم برای فراوری و حمل و خروج از سردخانه را ندارند و ورود میگوی خام آنها را در مشکلات غوطه ورتر می کند.

Source: collected by SEABINA GROUP

 

پی نوشت:

این حد از حساسیت دولت و نهادهای ذی ربط ( از جمله   VASEP یا همان اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان غذاهای دریایی ویتنام Vietnam Association of Seafood Exporters and Producers ) در زمینه رعایت پروتوکول های بهداشتی مزارع و واحدهای فراوری برای کشوری که تنها 254 مورد فوت ناشی از کووید داشته و واگیری روزانه آن هم کم می باشد بسیار آموزنده است؛ هم برای مدیران و مسئولین و هم برای بهره برداران و فعالان.