اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

آخرین تحلیل Globfish از بازار: امیدواری ها به افزایش قیمت جهانی میگو بر اساس گزارش مجله Globfish ، پس از فرو ریختن شدید قیمت های جهانی میگو، مجدداً احتمال بهبود قیمت ها وجود دارد.

آخرین تحلیل Globfish از بازار:  امیدواری ها به افزایش قیمت جهانی میگو بر اساس گزارش مجله Globfish ، پس از فرو ریختن شدید قیمت های جهانی میگو، مجدداً احتمال بهبود قیمت ها وجود دارد.

آخرین تحلیل Globfish از بازار:  امیدواری ها به افزایش قیمت جهانی میگو

بر اساس گزارش مجله Globfish ، پس از فرو ریختن شدید قیمت های جهانی میگو، مجدداً احتمال بهبود قیمت ها وجود دارد.

“ذخیره سازی دیر هنگام مزارع میگو در سال 2020 منجر به تولید پایین سال 2020 به ویژه در مناطقی از اندونزی، مالزی، جنوب تایلند، ایالت های آندرا و تامیل نادو در هند گردید. فصل سرما هم از نوامبر تا فوریه در چین، مناطق شرقی هند، ویتنام، تایلند، میانمار و بنگلادش ادامه داشته و پیش بینی می شود تولید میگوی پرورشی در آسیا در سال 2020 حدود 15 تا 20 درصد کمتر از سال 2019 باشد.

در چین جشنواره اواسط پاییز و تعطیلات روز ملی در ماه اکتبر (هنگامی که غذا خوردن در محیط های باز افزایش قابل توجهی داشت) رونق زیادی به بازار میگو بخشید. با توجه به آن که هنوز بیماری کووید 19 در اروپا و آمریکا بیداد می کند بسیاری از چینی ها سفرهای داخلی را ترجیح می دهند، لذا موجودی میگوی منجمد چین کاهش یافته و واردات در ماه های بعد رونق می گیرد. با افزایش واردات ایالت متحده آمریکا در سه ماهه سوم سال، امکان بالا بردن مصرف در ماه های پایانی سال فراهم گردیده است. اروپا و ژاپن با بهبود تقاضا در دوره کریسمس و سال نو میلادی روند مشابهی خواهد داشت.

ماه سپتامبر قیمت­های میگوی مزارع پرورشی به پایین ترین حد خود در آسیا و اکوادور تنزل کرد. عرضه فصلی کوتاه مدت میگو در آسیا و انتظار تقاضای خوب چین در سال نو چینی منجر به افزایش قیمت خواهد شد. با برداشته شدن ممنوعیت صادرات میگوی اکوادور به چین، احتمالاً واردات میگوی این کشور از اکوادور افزایش خواهد یافت. در همین حال تجارت الکترونیکی و تحویل خانگی میگو در کشورهای وارد­کننده و تولیدکننده فرصت های جدید بازاریابی و فروش در سراسر جهان را ایجاد کرده است. این روند در طولانی مدت ادامه خواهد داشت.”

ملاحظه می گردد که با توجه به انتظار افزایش فروش رستورانی و توسعه خرده فروشی ها و خصوصاً روی آوردن اکثر مصرف کنندگان به خرید های اینترنتی، امیدواری ها به بهبود قیمت ها وجود دارد.

نکته مهم این است که بر اساس تفصیل این گزارش که متن کامل آن در بولتن جدید اتحادیه منتشر خواهد شد مصرف میگوی خام و منجمد رو به کاهش گذاشته است و این فرصتی است که صادرکنندگان میگوی ایران می بایست به آن توجه کرده و از آن برای فروش محصولات فراوری شده استفاده کنند. همچنین توزیع کنندگان داخلی نیز که به تبع سایر کشور ها به فروش اینترنتی روی آورده اند باید از فرصت ایجاد شده برای عرضه مطلوب و با کیفیت ماهی و میگو بهترین استفاده را برده و با در دسترس قرار دادن آبزیان در بسته بندی های مطلوب مصرف کنندگان، امکان افزایش مصرف سرانه را فراهم کنند.