اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

اطلاع رسانی مصوبات جلسه با ریاست و معاونین سازمان دامپزشکی در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت ها در زمینه اخذ یا تمدید کد EC؛ رجیستری چین و روسیه

اطلاع رسانی مصوبات جلسه با ریاست و معاونین سازمان دامپزشکی در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت ها در زمینه اخذ یا تمدید کد EC؛ رجیستری چین و روسیه

به اطلاع اعضای محترم می رساند جلسه ماهیانه مسئولین سازمان دامپزشکی با اتحادیه تولید و تجارت ابزیان که روز گذشته با حضور آقای دکتر ماکنعلی رئیس سازمان و معاونین و مدیران کل دفاتر مرتبط برگزار شد. در همین راستا در مورد آخرین وضعیت تمدید و اخذ کد EC و رجیستری چین و روسیه موارد ذیل به اطلاع می رسد:

1-تمدید و اخذ کد EC

خوشبختانه بعد از انجام تعهد مالی آزمایشگاه فرانسوی و نیز تبادل کامل اطلاعات و فرم های NRP میان طرفین روابط  ایران با بخش بهداشت اتحادیه اروپا بسیار تسهیل گردیده بطوری که نامه های ایران کمتر از 24 ساعت پاسخ داده میشود و با معرفی شرکت های متقاضی تمدید یا اخذ کد EC از سوی ایران سریعا در فهرست رجیستری قرار میگیرند و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. شرکت هایی که احتمالاً در این زمینه با معضلاتی مواجه هستند لطفاً با دبیرخانه اتحادیه تماس گرفته و موارد را سریعاً اعلام نمایند.

2- رجیستری کشور روسیه

با اعلام رئیس محترم سازمان جناب دکتر ماکنعلی و بر اساس سفر ایشان به روسیه و تفاهم انجام شده با همتای روسی ایشان سرانجام طرف روس قبول کرده است که بازدید ویدیویی به جای بازدید حضوری انجام شود. ایشان اظهار امیدواری کردند که این بازدید و نظارت اتفاقی (Random) به زودی انجام شود.

3- رجیستری چین

بر اساس اعلام دفتر نظارت سازمان با توجه به بازدید های ویدیویی اخیر دامپزشکی چین، این کشور رویه قبلی رجیستری را تغییر داده است و تمامی درخواست های قبلی شرکتهای جدید ایرانی را معلق نموده و اعلام کرده  که رجیستری طبق تکمیل فرم های ارسالی جدید و بازدید ویدیویی انجام خواهد شد.

لذا متقاضیان محترم که تا کنون در لیست چین قرار نگرفته اند، علی رغم ارسال درخواست قبلی و تایید دامپزشکی،  میبایست مجددا به اداره کل دامپزشکی استان خود مراجعه و فرم های جدید را هم اخذ و تکمیل فرمایند.

بعد از تکمیل فرم ها توسط متقاضی و ارسال آن توسط اداره کل دامپزشکی مربوطه، سازمان دامپزشکی مدارک را برای چین ارسال نموده و چنانچه نقصی در مدارک ارسالی نباشد؛ مرجع ذی صلاح کشور چین نوبت بازدهی ویدیویی را مشخص می نماید.

جهت تسهیل در انجام بازدید ویدیویی و اطلاع یافتن همکاران مبنی بر این که چه نکات و مواردی مد نظر بازرسان چینی است مقرر شد که فیلم بازدید انجام شده اخیر از واحدی در بوشهر در اختیار اتحادیه قرار گیرد تا به اعضا اطلاع رسانی شود.​