اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

افتتاح مزرعه شاه ماهی مستقر در خشکی نیوزیلند

افتتاح مزرعه شاه ماهی مستقر در خشکی نیوزیلند

13 آگوست 2024
امروز، اولین مزرعه شاه ماهی نیوزلند در موسسه ملی تحقیقات آب و هوایی (NIWA) رسماً افتتاح شد.

Shane Reti ، نماینده Whangarei و Barry Harris رئیس NIWA در افتتاحیه مزرعه RAS تازه تکمیل شده | منبع:  Stuart Mackay, NIWA

تأسیسات پیشرفته در مرکز آبزی پروری Northland در Ruakākā برای نمایش قابلیت تجاری آبزی پروری در خشکی، طراحی شده است و ظرفیت تولید شاه ماهی تا 600 تن در سال را دارد.

John Morgan، مدیر اجرایی NIWA گفت: این مزرعه گونه جدیدی را در نیوزیلند معرفی می‌کند که در برآوردن تقاضای عظیم جهانی برای غذاهای دریایی به این صنعت کمک ‌کند تا هدف بزرگ 3 میلیارد دلاری نیوزلند تا سال 2035 دست یافتنی شود.

او گفت: “ما شاهد جای خالی یک مزرعه در خشکی بودیم که بتواند حجم قابل توجهی ماهی تجاری با کیفیت بالا برای عرضه در بازار تولید کند. این مرکز جدید از سیستم آبزی پروری مدار بسته (RAS)  استفاده می‌کند که عملکرد زیست محیطی و اقتصادی برتر و کنترل کامل بر تمام جنبه‌های تولید را ارائه می‌دهد”.

او افزود “شاه ماهی به دلیل رشد سریع و ضریب تبدیل موثر خوراک شناخته شده است. ماهی ما در کمتر از 12 ماه از یک تخم 1 میلی‌متری به ماهی 3 کیلوگرمی در بازار تبدیل می‌شود. وی افزود: تحقیقات و آزمایش‌های گسترده ما شرایطی را شناسایی کرده است که سلامت و رفاه ماهی را به حداکثر می‌رساند.”

سیستم‌های مدار بستهRAS  یک سرمایه گذاری مشترک بین NIWA و شورای منطقه‌ای Northland است. مناطقی که به NIWA اجاره داده شده نشان دهنده ظرفیت سرمایه گذاری قابل توجهی در اقتصاد Northland  می‌باشد.

Geoff Crawford، رئیس شورای منطقه‌ای Northland ، گفت: «فرای مشاغل و درآمد ایجاد شده برای جامعه ما، این سرمایه گذاری به قرار گیری Northland در زمره‌ی مناطق دارای آبزی‌پروری آینده نگر و سازگار با محیط زیست کمک کرده است.»

وی افزود: “این حرکت، یک پیشینه مناسب ایجاد می‌کند و ما امیدواریم که موفقیت این سرمایه گذاری جرقه‌ای برای توسعه سرمایه گذاری در عملیاتی بزرگتر باشد و پتانسیل رشد اقتصادی سایر گونه‌های دریایی را فراهم کند”.

NIWA  و شورای منطقه‌ای Northland  این مزرعه را به عنوان یک پروژه ابتدایی که رشد صنعت آبزی پروری نیوزلند در خشکی را تسریع می‌کند، می‌بینند. این پروژه بدین مفهوم است که در آینده، مزارع مشابه خصوصی و دولتی در سراسر کشور راه اندازی خواهند شد.

Morgan گفت: “آشپزها و تامین کنندگان رستوران های محلی کیفیت شاه ماهی ما را بسیار قبول دارند و ما علاقه قابل توجهی از طرف بخش غذایی و شرکای تجاری دریافت کرده‌ایم.”