اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

برگزاری جلسه دبیر کل اتحادیه با نمایندگان مجلس و نماینده قوه قضائیه کشور

برگزاری جلسه دبیر کل اتحادیه با نمایندگان مجلس و نماینده قوه قضائیه کشور

در تاریخ 29 خرداد جلسه ای برگزار کردیم. این جلسه کمیسیون ماده 12 قانون برنامه ششم با موضوع صندوق بیمه بود. آقایان دلخوش ، کهزادی نمایندگان مجلس و قوه قضائیه و خانم دکتر جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور هر سه در جلسه حاضر بودند و خود آقای مهندس شافعی رئیس اتاق هم تشریف داشتند و جلسه وزینی بود. آقای حسن نژاد رییس صندوق بیمه و نمایندگانی از وزارت جهاد هم در جلسه حاضر بودند. مسئله کاهش 50 درصدی قیمت خاویار از 1200 به 600 یورو در هر کیلو خیلی سخت جا افتاد!!


ابتدا دبیر کمیسیون، گزارشی از جلسه کارشناسی 12 خرداد ارائه کرد و سپس آقای دلخوش که ریاست جلسه را بر عهده داشتند با توجه به آن که درخواست از طریق اتحادیه تولید و تجارت آبزیان مطرح شده بود از من خواستند توضیح بدهم. من هم مجددا مشکلات ضوابط سخت در بیمه کردن مزارع و سختگیری در براورد خسارت و پرداخت غرامت و فقدان منبع مالی برای پرداخت ( به دلیل تامین نشدن سهم دولت) و نیز عدم اجرای قانون بیمه اجباری مصوب سال 89 را مطرح و پیشنهادات 4گانه مطرح شده توسط کمیته کارشناسی را تایید کردم.


سپس آقای مهندس حسننژاد ضمن تایید اکثر ایراداتی که مطرح شده علت آن را عدم پرداخت سهم دولت دانستند و تشکیل این جلسه را برای رفع این مشکل مفید دانستند. بعد از سخنان ایشان افراد دیگری از جمله آقای شهریاری و امامی( نماینده بخش اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی) مطالب تکمیلی را بیان نمودند و در پایان رییس جلسه در جمعبندی گفتند که اولا ما در مجلس وظیفه تعیین ردیف اعتبار خاص برای صندوق داریم و اگر تا کنون این کار نشده حداقل در بودجه ستل بعد از همین حالا ببینیم.
ثانیا ما باید ناظر بر فعالیت های صندوق بگذاریم و عملکرد آن را رصد کنیم. در مورد سال جاری هم پیشنهادات کمیسیون را اجرایی کنیم. همچنین برای کاهش مشکلات ، صندوق با اتحادیه هفته آتی جلسه اصلاح آیین نامه ها را برگزار کند.
مشروح گزارش این جلسه را در بولتن 55 تقدیم خواهیم نمود.
خوشبختانه با همت اتاق و دستور جناب شافعی موضوع بیمه که مشکل همه بخش کشاورزی است به خوبی در حال پیگیری است.