اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

تسهیل گری جدید سازمان دامپزشکی در خصوص استفاده از مراکز تکثیر میگو جهت واردات و تکثیر ماهیان دریایی

تسهیل گری جدید سازمان دامپزشکی در خصوص استفاده از مراکز تکثیر میگو جهت واردات و تکثیر ماهیان دریایی

بنا به اعلام مدیرکل محترم دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور طی نامه شماره 43851/45/402 مورخ 17/05/1402 شرایط استفاده از سالن های در مراکز تکثیر میگو جهت استفاده برای ماهیان دریایی به شرح زیر اعلام شد.

۱- با توجه به کمبود نرسری و نیز مراکز تکثیر ماهیان دریایی در کشور و همچنین خالی بودن مراکز تکثیر میگو در بیشتر ایام سال، استفاده از سالن های قرنطینه مراکز تکثیر میگو جهت قرنطینه ماهیان دریایی وارداتی به شرط خالی بودن مرکز تکثیر میگو و یا در صورت وجود میگو (به صورت پیش مولد یا … در سایر سالن ها) قرنطینه ماهیان دریایی به صورت غیر همزمان ( با تکثیر میگو) به شرط مجزا و خالی بودن سالن قرنطینه میگو از هرگونه زیست توده (BIOMASS) و انجام کامل عملیات شستشو و ضدعفونی بین دوره ای و رعایت کامل اصول امنیت زیستی (از نظر مجزا بودن آب، پرسنل، تجهیزات و….) از نظر این دفتر فعلا بلامانع می باشد.

2-  واردات دو گونه مختلف ماهیان دریایی و یا یک گونه از تامین کنندگان مختلف و قرنطینه آنها بصورت همزمان در یک سالن قرنطینه ممنوع میباشد. بدیهی است در صورتی که یک مرکز قرنطینه ای دارای سالنهای متعدد قرنطینه ای (به صورت مستقل از نظر تاسیسات، تجهیزات، امکانات و آب ورودی مجزا و…. ) باشد واردات همزمان چند گونه و یا واردات یک گونه از مبدا متفاوت از نظر این دفتر “فعلا”  بلامانع می باشد .