اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

رئیس اتاق ایران و عمان: توسعه روابط با عمان با افزایش همکاری‌ در زمینه شیلات

رئیس اتاق ایران و عمان: توسعه روابط با عمان با افزایش همکاری‌ در زمینه شیلات

 همایش تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و عمان در حوزه شیلات  با حضور معاون وزیر کشاورزی و شیلات عمان صبح امروز در اتاق ایران برگزار شد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در این همایش با اشاره به ایجاد زیرساخت های مناسب جهت تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور گفت: در صورت همکاری مشترک در زمینه شیلات و آبزی پروری، شاهد افزایش حجم مبادلات دو کشور خواهیم بود.

محسن ضرابی گفت: علی رغم همه دشمنی های آمریکا و تحریم های ظالمانه در طی سال‌های گذشته حجم مبادلات دو کشور بعد از ایجاد اتاق مشترک ایران و عمان از ۲۲۱ میلیون دلار در سال ۹۲ با فراهم کردن زمینه‌های تجارت آسان به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال ۹۷ رسیده است.

رئیس مشترک ایران و عمان ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در سال های گذشته برای گسترش روابط تجاری دو کشور از جمله در زمینه ویزا، خطوط دریایی و هوایی، روابط بانکی، شرایط سهل ثبت شرکت و سرمایه گذاری های مشترک گفت: ایران با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه شیلات و آبزی پروری به دست آورده و جایگاه ویژه صید و صیادی در منطقه، آمادگی دارد دانش فنی و تجربیات خود را در اختیار عمانی ها بگذارد.

در این نشست معاون وزیر کشاورزی و شیلات عمان نیز با اشاره به روابط تاریخی ایران و عمان در زمینه های مختلف به‌خصوص تجارت گفت: در حال حاضر دو کشور از فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه روابط بخصوص در زمینه شیلات برخوردارند.

العفوی با تقدیر از اتاق مشترک ایران و عمان که در روند تسهیل روابط تجاری دو کشور نقش بسزایی داشته گفت: اکنون حجم ذخیره ماهی مشترک ۲ کشور حدود پنج میلیون تن است که دو کشور با همکاری هم می توانند از این نعمت بهترین استفاده را داشته باشند.

معاون کشاورزی و شیلات عمان گفت: افزایش حجم تولید و توسعه صادرات در اولویت برنامه‌های عمان در بحث شیلات است و آمادگی داریم ضمن استفاده از تجربیات ایرانی ها در زمینه شیلات و آبزی پروری فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار علاقمندان ایرانی در این زمینه قرار دهیم.

در ادامه همایش تجاری سرمایه‌گذاری ایران و عمان در حوزه شیلات، کارشناسان دو کشور فرصت های تولیدی تجاری و سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات به خصوص منطقه آزاد چابهار را تشریح کردند.

برگزاری جلسات رو در رو بین تجار وبازرگان ایرانی و عمانی بخش پایانی این همایش بود.

منبع خبر: http://otaghiranonline.ir/news/28331

ذیلا می توانید گزارش مختصری بصورت تصویری از سمینار ببینید