اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

شرکت های خاویاری برای مبارزه با پیشنهاد آمریکا در زمینه ممنوعیت فروش خاویار متحد می شوند

شرکت های خاویاری برای مبارزه با پیشنهاد آمریکا در زمینه ممنوعیت فروش خاویار متحد می شوند

توسط: کریس چیس
27 آوریل 2023

صحبت از پیشنهاد ایالات متحده برای ممنوعیت شرکت های خاویار در نمایشگاه جهانی غذاهای دریایی 2023 بود، حتی اگر این محصول از طریق آبزی پروری تولید شده باشد.
پیشنهاد مورد بحث برای اولین بار توسط سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده در 25 می 2022 مطرح شد. ارائه دهنده اصلی پیشنهاد، چهار گونه از ماهیان خاویاری را به عنوان گونه های در خطر انقراض طبقه بندی می کند: ماهی چالباش یا تاسماهی روس (Acipenser gueldenstaedtii)، ماهی شیپ (A. nudiventris) ، ماهی قره برون یا تاسماهی ایرانی (A. persicus)، و ماهی اوزون برون. (A. stellatus) در صورت نهایی شدن این قانون واردات، صادرات، خرید و فروش و تملک و هرگونه اقدامات مرتبط با این چهار گونه غیرقانونی می شود و «تحویل، دریافت، حمل، یا حمل و نقل در تجارت بین ایالتی یا خارجی» ممنوع می گردد.


چندین شرکت در جریان نمایشگاه بارسلون اسپانیا به SeafoodSource گفتند که مشکل این است که این پیشنهاد به هیچ وجه بین محصولاتی که به صورت پایدار از طریق آبزی پروری تولید شده اند با محصولات صید شده در طبیعت از طریق صید غیرقانونی تفاوتی قائل نمی شود. این قانون محدودیت‌هایی را برای همه گونه‌ها به صورت «هرجا که یافت ‌شود» ایجاد می‌کند، به این معنی که همه تجارت مربوط به ماهیان خاویاری در ایالات متحده ممنوع می‌شود.
ریموند تانگه، مدیر شرکت خاویار رویال بلژیک به SeafoodSource گفت: «این موضوع داغ بود. ما در مورد آن با چندین تهیه کننده صحبت کردیم. او گفت که چندین شرکت خاویاری تلاش کرده اند ائتلافی بوجود آورند و افرادی که اطلاعات خوبی جمع آوری کرده و مطالعاتی در زمینه مقابله با هرگونه عملیات مبنی بر آسیب رساندن به جمعیت ماهیان خاویاری وحشی انجام داده اند را جمع کنند.
تنگه گفت: «توزیع‌کنندگان مختلف هم گروهی را تشکیل دادند، که در آن کارشناس زیست‌شناسی در حال جستجوی تمام نشریات در مورد آبزی پرورانی بود که برای بازسازی ذخایر،ماهیان خاویاری را در طبیعت رها کرده و این کار را با موفقیت انجام می‌دادند.
چندین شرکت خاویار از بلژیک، ایتالیا، فرانسه و غیره، همگی ماهیان خاویاری را برای کمک به بازسازی جمعیت های در خطر انقراض پرورش داده و در رودخانه ها رها می کنند، روندی که در صورت قطع ناگهانی بازار عظیم خاویار در ایالات متحده را با مشکل مواجه می کند.
سرگئی یاکولف، رئیس بازرگانی Aquatir Caviar به SeafoodSource گفت که این شرکت فکر نمی‌کند که عادلانه باشد که بازار را به طور کامل ببندند چرا که شرکت‌های خاویاری در سراسر اروپا قوانینی از جمله ثبت نام در کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در خطر انقراض (CITES) را رعایت می کنند.
سرگئی گفت: “ما مولدهای ماهیان خاویاری را در رودخانه خود رها می کنیم.” ما فکر می کنیم که بستن بازار به هیچ وجه منصفانه نیست، به خصوص اگر اکثر این شرکت ها از همه قوانین پیروی کنند و در پروژه های زیست محیطی شرکت کنند.
برخی از شرکت‌هایی که بیشتر در معرض خطر تحریم در ایالات متحده هستند در چین واقع شده‌اند. مدیر کل شرکت Frosista Caviar Fu Wengyan به SeafoodSource گفت که بازار اصلی شرکت او ایالات متحده است و تقریباً 25 درصد از حجم خاویار این شرکت به ایالات متحده ارسال می شود.
تنگه گفت که برای خاویار شرکت رویال بلژیک بازار ایالات متحده به اندازه شرکت‌های چینی مهم نیست اما اگر خاویار برای همه ممنوع شود، چین باید بازارهای بیشتری پیدا کند که به طور بالقوه اروپا را با محصولات اضافی پر می‌کند و قیمت‌ها را پایین می‌آورد.
منبع: SeafoodSource