اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

صورتجلسه بیست و سومین جلسه کمیته ماهی در قفس اتحادیه

صورتجلسه بیست و سومین جلسه کمیته ماهی در قفس اتحادیه

با حضور آقایان خدایی، نیری و لطفی در محل دفتر اتحادیه و آقای گلپور به صورت غیرحضوری (از طریق اسکایپ)  بیست و سومین جلسه کمیته ماهی در قفس از ساعت 14:15 تا 15:15روز دوشنبه 19/10/1401 تشکیل و مطابق دستور موارد زیر بررسی شد:

  1. ارزیابی عملکرد یکساله و نحوه مشارکت اعضای کمیته در فعالیت‌ها و تصمیم به ترمیم اعضای کمیته

در ابتدا آقای خدایی از عدم حضور اعضای کمیته و غیبت‌های مکرر برخی از دوستان گلایه کردند و ضمن ارائه بیلان حضور افراد در طی جلسات سال گذشته اعلام کردند که هیئت مدیره از عملکرد کمیته رضایت نداشته و قطعاً در این زمینه تجدید نظر خواهد کرد.

ایشان و آقایان نیری و گلپور متفقا، اصل تشکیل کمیته و این که بالاخره پس از سال‌ها ذی نفعان این صنعت در قالب کمیته دور هم جمع شده و صدای خود رسا کردند را یکی از نقاط عطف کار کمیته دانسته و از آن به عنوان موفقیتی مهم یاد کردند. همچنین برخی موضوعات مانند بیمه و زنجیره به خوبی پیگیری شده اما سایر اهداف کمیته هنوز محقق نشده است.

آقای نیری فرمودند: متاسفانه تعداد مزارع فعال کم است و اصولا ایجاد هر نوع تشکلی به تعداد و کمیت نیز نیاز دارد، از طرفی مزرعه‌دارهای ما در استان‌های مختلف پراکنده و دور از هم هستند. و آنقدر مشکلات و درگیری روزمره دارند که برای جمع شدن دور هم فرصتی نمی ماند، مشکلات ارتباطی اینترنت و شبکه های مجازی نیز وجود دارد، لذا  طبیعی است که امکان وقت گذاری‌ها محدود است. اما وقتی مسئولیتی را قبول کردیم باید برای آن وقت بگذاریم و بهتر است دوستانی که توانائی و وقت دارند در کمیته باشند و برای کارها زمان کافی بگذارند.ما باید با تمرکز بیشتر به حل موضوعات بپردازیم و تعدد افراد کمیته با این تمرکز مناسبت ندارد.  همچنین کمیته باید به دنبال امکانات و شرایطی باشد که جایگاه آن را در جامعه آبزی پروری و شیلات شاخص‌تر کند.

آقای گلپور ضمن تأیید نظر آقای نیری اشاره کردند که تا زمانی که ارتباط اعضا با اتحادیه حالت افتخاری و غیر رسمی دارد نمی‌توان انتظار زیادی داشت و لذا با توجه به مصوبه آخرین مجمع اتحادیه که امکان عضویت مستقیم فعالان پرورش ماهی در قفس را در اتحادیه فراهم کرده خوب است پیگیری شود که همانند سایر بخش‌ها پرورش دهندگان قفس هم به عضویت اتحادیه درآیند، آن زمان می‌توانیم با داشتن عضویت رسمی نقش موثر‌تری را ایفا کنیم و قطعا انتخاب افراد کمیته هدفمند‌تر خواهد بود.

آقای خدایی هر دو مورد ( عضویت رسمی پرورش دهندگان قفس و کاهش اعضای کمیته ) را امری مناسب و راه گشا دانسته و اظهار داشتند که به زودی در این زمینه اقدام خواهد شد.

  1. پیگیری زنجیره قفس

جناب آقای نیری فرمودند که یکی از اهداف اصلی ما تبلیغ و ایجاد زنجیره تامین است،  مزارع خودشان به نوعی دارای زنجیره ارزش هستند و لذا بهتر است که در این باره اطلاع رسانی بیشتری در گروه فعالان قفس صورت پذیرد تا آشنایی بیشتر ایجاد شود و اعضا با این مفاهیم آشنایی بیشتری پیدا کنند.

جناب آقای گلپور نیز توضیحاتی در خصوص اقدامات خودشان در مورد زنجیره دادند که مقرر شد ادامه بحث در جلسه آتی که در حضور نماینده شیلات برگزار خواهد شد ادامه یابد.

  1. آشنایی با خدمات شرکت برون تاب (ارائه دهنده سیستم‌های هوشمند مدیریتی)

به دلیل عدم حضور اعضا از نماینده شرکت مذکور درخواست شد در جلسه بعدی حضور یابند.

جلسه در ساعت 15:15 با ذکر صلوات خاتمه یافت.