اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

صورتجلسه بیست و نهمین جلسه کمیته ماهی در قفس اتحادیه

صورتجلسه بیست و نهمین جلسه کمیته ماهی در قفس اتحادیه

با حضور آقایان خدایی، نوروزی، شاهرخی، جدی و لطفی در محل سازمان شیلات بیست و نهمین جلسه کمیته ماهی در قفس از ساعت 14 تا 15:30 روز سه‌شنبه 22/12/1402 تشکیل شد.

در ابتدای جلسه آقای خدایی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان فرمودند که انتظار است که کمیته فعال‌تر باشد و با توجه به آن که قدم‌های بزرگی برداشته شده است از جمله آن‌ها، قرار گرفتن طرح پرورش ماهی در قفس در اولویت‌ طرح‌های معیشتی بنیاد برکت و معاونت علمی و فناوری، شناخت بیشتر بازار نسبت به محصولات قفس و تسهیل روند صادرات، پیشنهاد کردند که در سال آتی نسبت به ترمیم اعضای کمیته و جذب  پرورش دهندگان جدیت بیشتری به عمل آید.

پس از انجام گفتگوهای مفصل موارد ذیل مورد تصویب واقع گردید:

  1. پیرو مصوبه قبلی و تشکیل زنجیره و با عنایت به تفاهمنامه امضا شده با معاونت علمی ، طرح پروژه قفس 1000 تنی آقایان نیری (قفس ساز و پشتیبان)، نوروزی (مشاور و راهبر تولید) و شاهرخی (تأمین بچه ماهی و صادرات) با جذب حلقه خوراک نسبت به سامان دادن شکل حقوقی به زنجیره مطالبات از معاونت علمی را با کمک اتحادیه پیگیری نمایند.
  2. از زنجیره قفس شمال با محوریت آقای گلپور حمایت لازم به عمل آید؛ و همچنین طرح های تولید بچه ماهی مورد نیاز صنعت قفس در اولویت حمایت بنیاد برکت و معاونت علمی قرار گیرد.
  3. کمیته تلاش بیشتری برای فروش ارگانی انجام دهد و سازمان شیلات نیز با توجه به روابط خود در قالب بسته‌های مناسبتی در بحث فروش ماهی به ارگان‌های دولتی از این اقدام حمایت نماید.
  4. همایش دوم صنعت قفس در بهار سال 1403 به میزبانی سازمان شیلات برگزار و ضمن ارائه گزارش به اعضا نسبت به ترمیم اعضای کمیته با در نظر گرفتن حضور همه بخش‌ها اقدام گردد.
  5. برای جلوگیری از واردات تجهیزات قفس و حمایت از تولیدات داخلی و مشکلات بعدی که لوازم وارداتی برای مصرف کنندگان در پی خواهند داشت (فقدان گارانتی، پشتیبانی، عدم انجام آزمایشات خاک، جانمایی، توپوگرافی و…)، با پیگیری سازمان شیلات ارز دولتی به وارد کنندگان اختصاص نگردد.

جلسه با ذکر صلوات در ساعت 15:30 خاتمه یافت.