اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

چگونه هاوایی می تواند انقلاب آبزی پروری آمریکا را رهبری کند

چگونه هاوایی می تواند انقلاب آبزی پروری آمریکا را رهبری کند

به تازگی طرح جدیدی برای افزایش تولید آبزی پروری تجدید شونده در اقیانوس‌های آزاد در هاوایی منتشر شده است.

پارک علم و فناوری اقیانوس هاوایی (HOST)
این پارک یک مکان نمایشی منحصر به فرد در فضای باز برای آبزی پروری نوظهور، انرژی های تجدیدپذیر و سایر فناوری های پایدار مبتنی بر اقیانوس است.

این طرح که توسط خدمات نوآوریHatch  و به سفارش وزارت کشاورزی هاوایی (HDOA) تهیه شده است، با هدف افزایش تولید غذاهای دریایی این ایالت و مقابله با تغییرات اقلیمی از طریق اقیانوس‌های آزاد و متکی بر شیوه‌های آبزی پروری احیا‌گر است.

 

وزارت کشاورزی هاوایی (HDOA) مأموریتی به خدمات نوآوری Hatch محول کرد تا طرح بهبود را تهیه کند

49تولیدکننده موجود در بخش آبزی پروری مجمع الجزایر هاوایی، فروش چشمگیر 78.5 میلیون دلاری را در سال 2022 به دست آوردند. از این رقم بیش از 45 میلیون دلار مربوط به جلبک بوده است که نسبت به فروش سال 2020 که 33 میلیون دلار بود افزایش یافته است. در همین حال، درآمد حاصل از پرورش ماهی و صدف در حدود 40 میلیون دلار در سال ثابت مانده است.

اهداف مالی توسعه آبزی پروری هاوایی در چشم انداز سال 2030، شامل افزایش ارزش محصولات فعلی مانند جلبک به 391 میلیون دلار و توسعه بخش های جدید مانند محصولات با ارزش افزوده به 33 میلیون دلار است. البته هدف کلی صنعت آبزی پروری رسیدن به مجموع 599 میلیون دلار است.

کاهش کسری تجاری غذاهای دریایی

هاوایی موقعیت خوبی برای کمک به کاهش کسری تجاری غذاهای دریایی ایالات متحده دارد، به طوری که این کشور30 میلیارد دلار غذاهای دریایی در سال 2021 وارد کرد. بخش آبزی پروری این ایالت شامل شرکت‌های معتبری مانندBlue Ocean Mariculture و Cyanotech است. در همین حال، استارت آپ‌هایی مانند Symbrosia، KAS و Minnowtech  پتانسیل هاوایی را برای رشد در تولید، نوآوری و فناوری‌های حمایتی نشان می‌دهند.

طرح جدید، نقشه راه دقیقی برای حفظ و گسترش این بخش پرسود ارائه می‌دهد و بر زمینه‌های کلیدی برای توسعه تأکید دارد. این موضوع شامل توصیه‌هایی کلیدی برای حوزه‌هایی است که سازمان‌های محلی، ایالتی و فدرال می‌توانند روی آن‌ها تمرکز کنند تا تولید غذاهای دریایی را به‌گونه‌ای که به نفع اقتصاد، جامعه و محیط زیست باشد، رشد دهند.

 زمینه های کلیدی بهبود

این گزارش بر چهار حوزه ای تاکید می کند که برای رشد صنعت آبزی پروری هاوایی با تمرکز بر افزایش تولید آبزی پروری و افزایش ابتکارات آبزی پروری احیایی، نقش اساسی دارند.

  1. بهبود و کارایی در زمینه تنظیم گری : ساده‌سازی مقررات و افزایش کارایی برای تسهیل رشد شرکت‌های آبزی پروری و در عین حال تضمین پایداری زیست‌محیطی.
  2. تحقیقات کاربردی و مرتبط با کارآفرینی: تشویق به نوآوری از طریق تحقیق و تقویت کارآفرینی در بخش آبزی پروری.
  3. تقویت و آموزش نیروی کار: سرمایه گذاری در برنامه های توسعه نیروی کار برای تجهیز افراد محلی به مهارت های مورد نیاز صنعت آبزی پروری.
  4. پایداری و رشد اقتصادی: ارتقای رشد اقتصادی و دوام و پایداری بخش آبزی پروری برای تبدیل آن به سنگ بنای اقتصاد هاوایی.

موردی برای یک خوشه نوآوری در آبزی پروری

مراکز تحقیق و توسعه منحصربه‌فرد هاوایی، مانند NELHA، در تسریع رشد برخی از نمادین‌ترین و تأثیرگذارترین شرکت‌های آبزی پروری در جهان امروز نقش بسزایی داشته‌اند.

Hatch Innovation Services  معتقد است که زمینه برای برداشتن گام های بیشتر برای حمایت از توسعه ابتکار برنامه خوشه نوآوری آبزی پروری در هاوایی و تقویت بیشتر همکاری و سرمایه گذاری وجود دارد. همانطور که در این گزارش اشاره شد، چنین خوشه ای می تواند به تسهیل پروژه های مشترک در بخش های خصوصی، دانشگاهی و دولتی کمک کند. این طرح شرایط جذب منابع مالی و سرمایه گذاری بخش خصوصی را افزایش می دهد و باعث پیشرفت در تحقیق، توسعه و تجاری سازی فناوری های نوآورانه آبزی پروری می شود.

Tanja Hoel مدیر عامل Hatch Innovation Servicesبیان می کند که : «آنچه در مورد فرهنگ نوآوری در هاوایی منحصر به فرد است، تعهد قوی آن به حفاظت و حمایت از اقیانوس است که عمیقاً در فرهنگ محلی هاوایی جا افتاده است. هاوایی همچنین دربردارنده برخی از چشمگیرترین زیرساخت های پیشرفته است که آن را به کانونی برای توسعه فناوری در آبزی پروری آب گرم تبدیل می کند.»

Todd Low، مدیر آبزی پروری HDOA، افزود: «گزارش بهبود برنامه استراتژیک از انتظارات ما برای بهبود طرح توسعه آبزی پروری موجود فراتر رفته است. این یک نقشه راه روشن برای ابتکاراتی است که هاوایی را در قامت یک رهبر جهانی آبزی پروری قرار می دهد.»