اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

صورتجلسه بیست و پنجمین جلسه کمیته ماهی در قفس اتحادیه

صورتجلسه بیست و پنجمین جلسه کمیته ماهی در قفس اتحادیه

با حضور آقایان خدایی، نیری، سمامی، شاهرخی و لطفی بیست و پنجمین جلسه کمیته ماهی در قفس از ساعت 14:30 تا 16روز دوشنبه 01/03/1402 به صورت حضوری در محل دفتر اتحادیه تشکیل و موارد ذیل مطرح و اخذ تصمیم شد:

  1. گزارش پیگیری‌ها از طریق بنیاد برکت

آقای خدایی ضمن تشکر از حضور آقایان سمامی ، نیری و شاهرخی بابت حضور مستمر در جلسلات کمیته گزارشی از مصوبه جلسه قبلی با بنیاد برکت ارائه نمودند. بر اساس این گزارش بنیاد مذکور طی مکاتبه با اتحادیه ، اطلاعاتی در خصوص مسائل و مشکلات و اولویت های صنعت قفس را درخواست نمود که پاسخ لازم داده شد.

  1. تصمیم‌ گیری در خصوص اولویت های کاری سال 1402

آقای سمامی

  • ضمن تشکر از اتحادیه و شخص دبیر کل،تأکید بر حفظ و احیای کمیته دارم؛ چرا که ما تازه هم دیگر را پیدا کرده و دور یک میز جمع شده‌ایم تا مشکلات‌مان را پیگیری و حل کنیم بنابراین کمیته باید با اصلاحاتی در تعداد اعضا با قدرت به کار خود ادامه دهد.
  • باید چشم‌انداز را تعیین کنیم و با شناسایی توانایی‌های خود و هم‌افزایی مشکلات را پشت سر بگذاریم. باید روشنگری کنیم و حرف دل پرورش‌دهندگان را ولو با دادن هزینه منعکس کنیم.
  • تأمین بودجه کمیته برای انجام اقدامات آموزشی مانند تهیه کتابچه راهنما، برگزاری تور‌های آموزشی … بسیار اهمیت دارد تا بتوانیم با فراغ بال به انجام وظایف بپردازیم.

آقای شاهرخی

  • زمانی که ما شرکت‌های توانمند در حوزه ساخت قفس را داریم و افراد قدرتمندی در این زمینه در کشور هستند دیگر نیازی به واردات قفس نیست.
  • حضور مجموعه‌های جدید دارای توانمندی‌های مالی خوب است اما بخش دولتی نباید مجموعه‌های موجود را فراموش کند و تمام نگاهش را به متقاضیان جدید معطوف نماید.
  • همه ما به مشکل نیاز مبرم به بچه ماهی آگاه هستیم وباید از شیلات بخواهیم از احداث مراکز نرسری جدید حمایت کند و در عین حال مجموعه‌هایی که الان در اختیار داریم را تقویت نماید.
  • الان با وضعیت موجود بیش از حمایت دولت باید بر توانایی های خودمان تکیه کنیم.

آقای نیری

  • در قدم اول ما باید مشخص کنیم که چه ابزار‌هایی در اختیار داریم، قدم دوم با نامه‌نگاری و جلسات حضوری حمایت بخش‌های مختلف را کسب کنیم. پیشنهاد بنده این است که اتحادیه با انتشار بولتن، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ایجاد جریان حمایتی، پرورش دهندگان را کمک کند.
  • با حفظ جایگاه کمیته موافق هستم اما در مورد اعضایی که فعال نیستند بهتر است طبق آیین نامه عمل شود.

پس از بحث و بررسی و گفتگوی فراوان مصوبات ذیل به تأیید رسید:

  1. کمیته با تغییر در تعداد افراد و کاهش به پنج نفر با قوت به کار خود ادامه دهد.
  2. اتحادیه در موضوع بازار با دعوت از صادرکنندگان و نیز فعالان بازار داخل به نحوی ورود کند تا پرورش دهندگان احساس پشتیبانی و امنیت کنند و از همین طریق با اعتماد سازی و ایجاد قوت قلب برای آنان، حمایت عملی اتحادیه از صنعت قفس انجام گردد.
  3. دبیرخانه با استعلام از اعضای کمیته گزارش جدیدی از وضع موجود ذخیره سازی قفس‌ها و پیش‌ بینی تولید سال جاری و سال بعد را ارائه نماید.
  4. با توجه به نیازبه بودجه برای انجام فعالیت‌های آموزشی بیشتر مثل تهیه کتابچه، تور‌های آموزشی و… مقرر شد تا در خصوص تامین بودجه مالی کمیته در جلسه بعد تصمیم گیری شود.
  5. در راستای هویت بخشی به صنعت قفس مقرر شد هر سه ماه یکبار بولتن اختصاصی قفس منتشر شود.

جلسه در ساعت 16با ذکر صلوات خاتمه یافت.