اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

صورتجلسه شانزدهمین جلسه کمیته صنعت آبزی پروری در قفس

صورتجلسه شانزدهمین جلسه کمیته صنعت آبزی پروری در قفس

با حضور آقایان سمامی و خدایی در محل دفتر اتحادیه و آقایان شهیدیان، گلپور، فرخی، تخم‌پاش و فرش فروش به صورت غیرحضوری (از طریق واتساپ) شانزدهمین جلسه کمیته صنعت پرورش ماهی در قفس از ساعت 10:15 الی 12 روز دوشنبه 06/04/1401 تشکیل  گردید. در ابتدا آقایان خدایی و سمامی حضور آقایان تخم پاش و فرخی به جمع اعضای کمیته را خیر مقدم گفتند و سپس موارد ذیل مطرح گردید:

  1. سازمان شیلات درخواست نموده که نقشه راه ارائه شده توسط کمیته مورد بررسی قرار گیرد. به همین لحاظ بر اساس پاورپوینت ارائه شده در جلسه مورخ 29/03/1401 توسط آقای ایزدی ، مقرر شد اعضا پاورپوینت را مطالعه کرده و در جلسه مجازی سه شنبه 7 تیرماه از ساعت 20 تا 22 در داخل گروه واتساپی کمیته نظرات خود را ارائه دهند.
  2. بر اساس مباحث جلسه رییس کمیته ماهی در قفس اتحادیه با ریاست و اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس شورای اسلامی مقرر شد پیشنویس دیدگاه‌های فنی و اجرایی مد نظر کمیته توسط آقای شهیدیان تهیه و طی سه هفته به بحث گذاشته شده و به مجلس و شیلات ارائه گردد.
  3. بنا به تذکر آقایان فرش فروش وگلپور و به جهت اهمیت ساماندهی تولید قفس و عرضه آن در بازار (با توجه به وجود تولیدات مشابه) ، تاکید شد موضوع ره‌گیری محصولات قفس جزء اولویت‌های اتحادیه قرار گیرد.
  4. بحث و بررسی مفصلی در رابطه با نقشه راه و زنجیره تأمین انجام گرفت. آقای گلپور عنوان کردند که زنجیره تأمین یکی از الزامات در مسیر نقشه راه است به همین دلیل باید در هر دو مورد دیدگاه اتحادیه را اعلام کنیم. آقای سمامی اشاره نمودند که ما نباید یکباره فهرست بزرگی از همه مشکلات را بیان کنیم، که در این صورت حل آن‌ها بسیار دشوار یا غیر ممکن خواهد بود، باید دو یا سه مشکل اصلی که گره گشایی از آن‌ها مشکلات اساسی صنعت پرورش ماهی در قفس را در بر دارد دنبال کنیم؛ به عنوان مثال: موضوع بیمه، که با حل آن مشکل وثیقه نیز حل می‌گردد. ایشان در ادامه فرمودند که به لحاظ آن که حلقه اصلی زنجیره تأمین، حلقه پرورش ماهی در قفس است باید این حلقه تقویت گردد و راهکار آن نیز افزایش حجم تولیدات به مقدار قابل قبول می‌باشد که بقیه زنجیره به دنبال ما خواهند آمد.