اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

فرانسه بیشترین تجارت آبزیان در اتحادیه اروپا با ایران

فرانسه بیشترین تجارت آبزیان در اتحادیه اروپا با ایران
فرانسه به شریک اول تجاری آبزیان ایران در اروپا تبدیل شده است و صادرات 440 تن میگو رشد نسبتاً خوبی را در این امر نشان می دهد.
دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان صادرات آبزیان کشور به رکورد 110 هزار و 395 تن به ارزش اظهار شده گمرکی 353 میلیون دلار (رقمی معادل 400 میلیون دلار ارزش واقعی) رسیده است.

علی اکبر خدایی افزود: این میزان صادرات توسط حدود 80 شرکت حقیقی یا حقوقی صادراتی انجام شده و 44 کشور دنیا مقصد آبزیان صادراتی ایران بوده اند.
وی بیان داشت: نکته جالب این که کشورهایی چون نیوزلند، اتریش، سنگاپور، قرقیزستان و هنگ کنگ برای نخستین بار به جمع کشورهای هدف صادراتی ایران اضافه شدند.
این فعال بخش خصوصی در تولید و تجارت آبزیان ایران اظهار کرد: به عبارت دیگر صادرکنندگان پرتلاش ایرانی توانستند حوزه عمل خود را به این بازارهای جدید توسعه دهند.
وی ادامه داد: جهش بسیار بلند صادرات ایران به اروپا با رشد خیره کننده 117 درصدی از موفقیت های بسیار ارزشمند صنعت شیلات در سال گذشته محسوب می شود.
به گفته خدایی، فرانسه به شریک اول تجاری آبزیان ایران در اروپا تبدیل شده است و صادرات 440 تن میگو رشد نسبتاً خوبی را در این امر نشان می دهد.
دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان تصریح کرد: ذکر این نکته ضروری است که با جهش صادرات آبزیان ایران به بازار پر ارزش فرانسه، روسیه جایگاه نخست خود در صادرات آبزیان ایران به اروپا را از دست داده و در رتبه دوم قرار گرفته است.
وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: در این میان نکته بسیار مهم، افزایش تعداد کشورهای اروپایی متقاضی آبزیان ایران از هشت کشور اروپایی در سال 94 به 12 کشور در سال گذشته است که این امر از اهمیت بسیار بالایی برای صادرکنندگان ایرانی برخوردار است.
این فعال بخش خصوصی در صنعت شیلات، خاطرنشان ساخت: جالب این که این بازار مهم در اروپا، توسط صادرکنندگان جدید گشوده شده و شرکت های نو ظهور صادراتی به سمت توسعه این بازار هدف مهم یعنی فرانسه روی آورده اند.
خدایی با اشاره به ضرورت روی آوری صادرکنندگان قدیمی به بازارهای جدید، تاکید کرد: این در حالی است که صادرکنندگان قدیمی که غالباً به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب می شدند، همچنان بازارهای سنتی را مقصد صادرات خود قرار می دهند.
دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران عنوان کرد: این که صادرکنندگان نوظهور به سمت بازارهای کیفی اروپایی رفته اند از سوی اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران به عنوان نبض اصلی صنعت شیلات ایران، بسیار شایسته توجه و تقدیر است.
منبع: مانا