اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

موفقیت مصر در پروژه رفاه پرورش ماهی تیلاپیا

موفقیت مصر در پروژه رفاه پرورش ماهی تیلاپیا

27 ژوئن 2024
پروژه Tilapia Welfare Egypt که در اوایل سال جاری آغاز شد، 120 آبزی‌پرور را با موفقیت در تکنیک‌های ارزیابی و بهبود رفاه ماهی‌هایشان آموزش داده است.

کارآموزان، در حال فراگیری ارزیابی رفاه تیلاپیا | منبع: FAI

پروژه Tilapia Welfare Egypt توسط FAI با مشارکت (ESR) Ethical Seafood Research اجرا ‌شد و به طور رسمی در فوریه 2024 راه اندازی گردید، هدف این پروژه ارائه ابزار و دانش مورد نیاز برای ارزیابی و ارتقای رفاه ماهی تیلاپیا و بهبود عملکرد ماهی به پرورش دهندگان مصری است. بیش از 120 مصری که در بخش رو به رشد آبزی پروری کشور کار می کنند، اکنون دوره آموزشی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

Wasseem Emam، مؤسس، مدیر و سرپرست تحقیقات ESR در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد: «با همکاری Aquavet مصر و دانشگاه Kafrelsheikh ما با موفقیت به بیش از 120 نفر به صورت دقیق استفاده از پروتکل ارزیابی رفاه ماهی تیلاپیا و ابزارهای نظارتی مرتبط را آموزش دادیم.

آنها افزودند: «بهبود رفاه ماهی تیلاپیا نه تنها رفاه ماهی و عملکرد و سود دهی مزرعه را بهبود می‌بخشد، بلکه مصر را با دیگر کشورهای تولیدکننده پیشرو ماهی هم ردیف می‌کند و امیدواریم که این کار فرصت‌های صادراتی جدیدی را ایجاد کند».

کارگاه‌های اخیر بر توسعه هر دو جنبه نظری و عملی رفاه ماهی متمرکز شده‌اند، این دو وجه عملی و نظری برای درک بهتر و نظارت بر رفاه ماهی تیلاپیای پرورشی بسیار ضروری هستند. علاوه بر سخنرانی‌های روشنگر، کارآموزان تجربه عملی در استفاده از برنامه رفاهی Tilapia FAI را نیز کسب کردند که این برنامه یک پلتفرم کاربر پسند برای ارزیابی و مدیریت رفاه ماهی‌ها در محیط یک مزرعه است.

اکنون بیش از 200 نسخه از برنامه رفاه تیلاپیا توسط کاربران مصری دانلود شده است که نشان دهنده علاقه روزافزون به رفاه در مزارع ماهی تیلاپیای مصر و موفقیت روزافزون پروژه Tilapia Welfare Egypt است.

Murilo Quintiliano، مدیر عامل FAI گفت: «این پروژه مهمی است که باید در آن مشارکت داشت. مصر بزرگترین تولید کننده ماهی تیلاپیا در آفریقا و یکی از سه کشور برتر در جهان است و جالب است بدانید که گروه جدیدی از مربیان به طور خاص برای کمک به ترویج و حمایت بهتر از اجرای شیوه‌های رفاهی در سراسر کشور کار می کنند.