اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

نظرات IFFO در مورد بررسی معیارهای پایداری مواد اولیه دریایی

نظرات IFFO در مورد بررسی معیارهای پایداری مواد اولیه دریایی

24 ژوئن 2024
به دنبال گزارش اخیر در مورد بررسی معیارهای پایداری مواد اولیه دریایی، سازمان مواد تشکیل دهنده دریایی IFFO[1] پاسخی به این مقاله منتشر کرده است.


[1] IFFO یک سازمان تجارت بین المللی است که نماینده صنعت مواد اولیه نشأت گرفته از دریا مانند پودر ماهی، روغن ماهی و سایر صنایع مرتبط است.

در این اظهار نظر  IFFO  معیارهای اندازه‌گیری پایداری مواد غذایی دریایی مورد نقد قرار می‌دهد

IFFO  در مورد گزارشی که اخیراً درباره‌ی تاریخچه و تکامل معیارهای پایداری مورد استفاده برای ارزیابی مواد دریایی منتشر شده است، اظهار نظر و ظاهراً حمایت‌هایی هم کرده است.

در پی گزارش منتشر شده اخیرکه تاریخچه و تکامل معیارهای پایداری ارزیابی مواد دریایی مورد استفاده در تولیدات آبزی پروری را بیان می‌کند IFFO در مورد این بررسی اظهار نظر کرده است که به نظر می رسد از یافته‌های این مقاله حمایت می‌کند.

در پاسخ IFFO این سازمان از مفاهیم ارائه شده توسط نویسندگان گزارش حمایت می کند و تایید می نمایدکه معیارهای پرکاربرد پایداری زیست محیطی مانند: (FIFO) (نسبت ماهی ورودی به ماهی برداشت شده)، FFDR (مقادیر مواد اولیه موجود در خوراک که از طبیعت نشأت می‌گیرد، مانند پودر ماهی)، و FCR (ضریب تبدیل خوراک) شاخص‌هایی نیستند که انعکاسی واقعی از تأثیرات این بخش را ارائه ‌دهند. IFFO اعتبار بررسی این معیارها توسط نویسندگان را رد می‌کند زیرا این شاخص‌ها بین وضعیت مدیریت صید تفاوتی قائل نمی‌شوند.

نظر سازمان IFFO بر روی معیارهای پذیرش تاکید دارد تا نشان ‌دهد که استفاده از مواد دریایی به عنوان خوراک ماهی در برخی موارد بهترین گزینه برای حفظ مواد مغذی در رژیم غذایی انسان است.

دکتر Brett Glencross، نویسنده اصلی مقاله، خاطرنشان می‌کند: «با تغذیه ماهی‌های پرورشی از چنین منابعی ( ماهیان دریایی) که بعداً تبدیل به غذای ما می‌شوند، این مواد مغذی در نهایت همچنان در طول زنجیره غذایی به ما منتقل خواهند شد».

به منظور دستیابی به نتیجه پیشنهاد شده توسط IFFO  نویسندگان، ارزیابی‌های چرخه حیات lifecycle assessments  یا (LCAs) را به عنوان قوی‌ترین و عملی‌ترین گزینه برای استفاده به عنوان یک سیستم متریک مشترک پیشنهاد می‌کنند. تجزیه و تحلیل‌های ارزیابی چرخه عمر (LCAs)  شامل یک رویکرد کلی نگر برای اندازه‌گیری پایداری یک ماده است. به عنوان مثال، به عنوان بخشی از فرآیند چرخه حیات، زمانی که جریان یک ماده یا انرژی در طول چرخه زندگی آن تقسیم می‌شود، تقسیم تأثیرات بین محصولات کمکی مانند وعده‌های غذایی و روغن‌ها نیز باید در نظر گرفته شود.

Glencross  گفت: با استفاده از این چارچوب، درک نقشی که ترکیبات دریایی در بخش آبزی پروری ایفا می‌کنند آسان‌تر می‌شود: این دست مواد بیشتر به عنوان مواد استراتژیک در نقاط کلیدی چرخه‌های تولید آبزی‌پروری با گرایش به بهینه‌سازی سهم تغذیه‌ای استفاده می‌شوند و باید اطمینان حاصل کنیم که کارایی استفاده از آن‌ها را به حداکثر می‌رسانیم.