اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

گزارش به اعضا: تلاش برای اصلاح آئین نامه، کاهش سهم بیمه گذار و سایر شرایط بیمه میگو از مبادی تولید

گزارش به اعضا: تلاش برای اصلاح آئین نامه، کاهش سهم بیمه گذار و سایر شرایط بیمه میگو از مبادی تولید

پیرو نامه شماره 5158 مورخ 24/01/1401 اتحادیه به وزیر محترم امور دارایی (تصویر پیوست) و اعتراض گسترده پرورش دهندگان میگوی کشور (خصوصاً همکاران بوشهر) و لغو بیمه اجباری میگو از مبادی تولید توسط استاندار محترم بوشهر، جلسه ای در 17/02/1401 در صندوق بیمه محصولات کشاورزی با حضور نمایندگان سازمان دامپزشکی (آقایان دکتر علوی و دکتر عزیز زاده) سازمان شیلات ( آقایان مهندس معدنی و یاری، دکتر درخشان و آقای مردانی) و بخش خصوصی (آقایان هراجی، حاج سید جوادی و خدایی) برگزار شد که طی آن پیشنهادات خوبی به تصویب رسید.

متن نامه مذکور را ذیلا می توانید دانلود کنید:

در این جلسه درخواست های اتحادیه مبنی بر مصوبات جلسه مذکور به شرح زیر برای صندوق بیمه و سازمان دامپزشکی ارسال گردید:

در پی تاکید نمایندگان محترم سازمان دامپزشکی درخصوص اهمیت و اولویت حذف کانون آلوده به عنوان هدف اصلی و اولیه از طرح بیمه اجباری میگو در طول مدت پرورش موارد زیر در دستورالعمل های آن صندوق محترم لحاظ گردد:

  1. با عنایت به تاکید نمایندگان محترم سازمان دامپزشکی ، بر اساس تصریح دستورالعمل آن سازمان در قالب “برنامه ملی راهبردی بیماری لکه سفید میگو در کشور” در صورتی که میگوهای موجود در استخرهای پرورش میگو بازار پسندی و صرفه اقتصادی نداشته باشند و سازمان دامپزشکی در هر سنی دستور معدوم سازی استخر را بدهد غرامت طبق قرارداد پرداخت گردد.
  2. چنان چه میگو به سن یا سایز بازارپسند نرسیده ولی سازمان دامپزشکی با اعلام آلودگی سایت یا مزرعه به هر دلیل ( از جمله محدودیت 45 روزگی) نامه تاییدیه معدوم سازی را صادر ننماید، با هدف عدم شیوع بیماری در مجتمع، تصمیم گیری به تشخیص کمیته های فنی هر استان موکول و اتخاذ تصمیم و انتخاب شیوه حذف کانون به یکی از دو روش صید اضطراری و یا معدوم سازی بر عهده کمیته های فنی بهداشتی متشکل از نمایندگان اداره کل شیلات استان (معاونت آبزی پروری ) ، اداره دامپزشکی شهرستان ، اداره تحقیقات شیلات استان، نماینده بانک و نمایند تشکل بخش خصوص واگذار گردد. بدیهی است که در این مورد صندوق بیمه غرامت پرورش دهنده را بر اساس صورتجلسه معدوم سازی یا برداشت اضطراری با امضای اکثریت اعضای کمیته پرداخت خواهد نمود.
  3. در خصوص پوشش بیمه برای بچه میگوهای ارسالی به خارج از استان همانند سال گذشته مقدار تحویل سالم و زنده در مقصد مبنای پوشش بیمه قرار گیرد و رویه فعلی که بیمه قطعی از محل مرکز تکثیر را اجباری می داند اصلاح گردد.

4. همان گونه که در جلسه مطرح شد به منظور جلب نظر پرورش دهندگان تلاش گردد در خصوص کاهش نرخ بیمه اجباری از 44 ریال پیشنهادی فعلی به حدود 20 ریال اقدام عاجل صورت پذیرد.