اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

تغییرات مهمی در صنعت میگوی جهان در حال رخ دادن است: زمان‌ مهم تغییرات محوری برای دو کشورصادرکننده میگوی جهان ؛ اکوادور و هند

تغییرات مهمی در صنعت میگوی جهان در حال رخ دادن است:  زمان‌ مهم تغییرات محوری برای دو کشورصادرکننده میگوی جهان ؛ اکوادور و هند

دو صادرکننده بزرگ میگو در جهان یعنی کشورهای اکوادور و هند  از سال 2010 به مدت بیش از یک دهه از گسترش سریع تجارت و حاشیه سود مناسب برخوردار بوده‌اند. اما امروز آن‌ها با واقعیت متفاوت مازاد عرضه و قیمت‌ها روبرو هستند.

به دلیل تولید و صادرات انبوه میگو از یک سو و رکود واردات و مصرف از سوی دیگر، قیمت‌ها در پایان سال 2022 کاهش یافت. و این واقعیت روز به روز آشکارتر می‌شود که ما در میانه راهی هستیم که مسیرهای آینده دو کشور بزرگ صادرکننده میگو را شکل خواهد داد.

در حالی که میانگین تولید اکوادور در هر هکتار امروزه تنها حدود 6 تن در هکتار در سال (1.3 میلیون تن تقسیم بر 220000 هکتار) است، مولدترین مزارع اکوادور که گستره تکنولوژی آبزی‌پروری جدید را پذیرفته اند در حال حاضر 15 تن تولید می‌کنند MT) / هکتار / سال). آن‌ها طی 3-4 دوره پرروش، هر بار تولیداتی حدود 4.5 تن در هکتار دارند. اگرچه این موضوع ممکن است برای مزارع متوسط در اکوادور قابل دستیابی نباشد، اما تعداد زیادی از مزارع احتمالاً راندمان بهره‌وری را به میزان قابل توجهی افزایش خواهند داد.

پس از دستیابی همه مزارع ، در اکوادور متوسط بهره‌وری در هر هکتار باید حداقل به 10-12 تن در سال برسد. ادغام در بخش آبزی‌پروری می‌تواند به افزایش بهره‌وری کمک کند: پرورش‌دهندگان بزرگتر، از تخصص و سرمایه خود برای ارتقاء مزارع خریداری شده برای بهره‌وری بیشتر و سودآوری استفاده می‌کنند.

از نظر محصول میگوی با سر HOSO))[1]، چین اصلی ترین بازار جذب کننده بخش عمده تولیدات اکوادور بوده است. با کاهش قابل توجه تقاضای چین در طول کووید-19، مشخص شد که اکوادور بازارهای زیادی ندارد تا بتواند میگوهای HOSO خود را بفروشد ولی صادرات محصولات بدون سر (HLSO) و پوست کنده آن به ایالات متحده، اروپا، و سایر بازارها جهش داشت. به محض تقویت تقاضای چین در نیمه دوم سال 2022، صادرات اکوادور به چین دوباره افزایش یافت و نرخ رشد صادرات آن به آمریکا و اروپا کاهش یافت. در ژانویه 2023، چین توانست 62%  از کل صادرات میگوی اکوادور را به خود اختصاص دهد.

در حالی که وابستگی اکوادور به چین برای صادرات محصولات HOSO دوباره در حال افزایش است، نرخ رشد به مقاصد دیگر کاهش یافته، اما این بدان معنا نیست که حجم صادرات به مقاصد دیگر کاهش یافته. پس از رشد قوی در طول کووید-19 (از 2020 تا 2021)، با وجود باز شدن مجدد بازار چین در سال 2022، صادرات به اروپا و ایالات متحده همچنان به ترتیب 2 و 3% افزایش یافته.

منبع: Shrimp Insights

[1] Head On Shell On، میگو کامل با سر