اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

افزایش امیدواری به کاهش قیمت جهانی پودر ماهی

افزایش امیدواری به کاهش قیمت جهانی پودر ماهی

4 جولای 2024
بر اساس آخرین آمار IFFO این سازمان به کاهش قیمت پودر و روغن ماهی امیدوار است و گزارش شده که اولین فصل صید سال در منطقه صیادی مرکزی شمال پرو در ماه ژوئن با تکمیل بیش از 98 درصد از سهمیه به پایان رسید.

پرو به طور کلی 20 درصد از ذخایر جهانی پودر ماهی را به خود اختصاص داده است

«با توجه به اینکه پرو حدود یک پنجم عرضه جهانی سالیانه پودر ماهی را به خود اختصاص می‌دهد IFFO  این موضوع را نشانه بسیار مثبتی برای بخش‌های صیادی و خوراک می داند. فصل بعدی ماهیگیری در نیمه دوم سال بر اساس سهمیه‌های تعیین‌شده مستقل با در نظر گرفتن اندازه زیست توده انجام می‌شود.»

تحقق سهمیه ذکر شده آمارهای گزارش مجموع تولید پودر ماهی در کشورهای مورد تجزیه و تحلیل را که در گزارش IFFO مورد توجه قرار گرفته تایید و توجیه می‌کند. مقدار صید در پنج ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال 2023 به میزان 40 درصد افزایش داشته است.

وقتی سخن از روغن ماهی به میان می‌آید، تولید انباشته تا ماه مه 2024، تقریباً 10.8 درصد بیشتر از سال گذشته بود که باز هم ناشی از افزایش عرضه از سوی کشور پرو است. سایر مناطق مورد تجزیه و تحلیل در این گزارش، کاهش عرضه روغن ماهی  را در مقایسه با ماه های اول سال 2023 نشان دادند.

شرایط چالش برانگیز چین

در همین حال، در چین، اجرای ممنوعیت سراسری صیادی از ماه می تا اواسط سپتامبر، باعث شده تا از تولید پودر و روغن ماهی با ماهیان وحشی صید شده جلوگیری شود، این در حالی است که در حال حاضر استفاده از ماهی منجمد به دلیل گرانی مواد اولیه آن به حداقل رسیده است.

طبق گزارش IFFO مجموع واردات مواد اولیه دریایی در حال کاهش است که شرایط چالش برانگیز حاکم در بازار خوک و آبزی پروری را تأیید می کند.

تولید آبزیان در نیمه اول سال 2024 کمتر از مقدار مدت مشابه در سال قبل گزارش شده است. علیرغم برخی بهبودهای اخیر در قیمت سر مزرعه برخی گونه‌های پرورشی، این احتمال هم وجود دارد که کاهش فعالیت آبزی پروری در پنج ماهه اول سال 2024 ممکن است تقاضا را برای مواد اولیه خوراک در سه ماهه آینده که بیشتر این گونه‌ها وارد فاز رشد می‌شوند تضعیف کند.

*این داده‌ها بر اساس آمار سازمان IFFO منتشر شده که مربوط به 55 درصد از تولید جهانی مواد اولیه دریایی در پرو، شیلی، دانمارک / نروژ، ایسلند / اقیانوس اطلس شمالی، ایالات متحده آمریکا، کشورهای آفریقایی، اسپانیا است.