اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

اخبار بخش “ملاحظات قابل توجه صنعت” مجله INFOFISH International 5/2024 صفحات 28 و 29 قسمت اول- تازه های آبزی پروری

اخبار بخش  “ملاحظات قابل توجه صنعت” مجله INFOFISH International 5/2024 صفحات 28 و 29 قسمت اول- تازه های آبزی پروری

ترکیه – یک شرکت خرده فروش ترکیه ای طرح پیشگام آکواپونیک را راه اندازی می کند

شرکت Metro Türkiye که شعبه خرده‌فروشی آلمانی مترو در ترکیه است با اعتبار شرکت مترو، پروژه‌ای را برای کشت ماهی سی بس و سالیکورنیا که یک گیاه غذایی مقاوم به نمک است را در یک سیستم یکپارچه آکواپونیک – که اولین در نوع خود می باشد – برای بخش خرده‌فروشی ترکیه راه‌اندازی کرده است. با این سیستم، دوره رشد این ماهی که معمولاً تا 15 ماه طول می کشد، به 9 ماه کاهش می یابد.

“در تاسیسات سیستم آبزی پروری چرخشی (RAS) ساخته شده در Muğla ما از خوراک تشکیل شده از روغن جلبک و کاهش پودر ماهی های دریایی در خوراک برای تولید ماهی سی بس استفاده می کنیم. این مطلب را دنیز آلکاچ عضو هیئت مدیره مترو ترکیه گفت و اضافه کرد: با این خوراک ویژه، ما با تولید ماهی غنی‌تر از امگا 3 به تغذیه سالم کمک می‌کنیم. هدف این شرکت رسیدن به یک بازه زمانی بلندپروازانه است و امیدوار است تا اوایل سال 2025 اولین محصولات تولید شده در این سیستم را در قفسه های بازار داشته باشد.

 

چین/ مالزی – سرمایه گذاری یک شرکت چینی در مالزی

موسسه برنامه ریزی فوجیان و شرکت فناوری اطلاعات دیجیتال هوآ مین اخیرا برای ایجاد یک منطقه اقتصادی دریایی و شیلات در شمال ایالت کداه مالزی توافق نامه همکاری امضا کردند. بر اساس بیانیه منتشر شده توسط اداره اقیانوس و شیلات استان فوجیان، این پروژه شامل توسعه بندر و انبارداری زنجیره سرد و همچنین عملیات آبزی پروری خواهد بود.

ونگ شین پنگ معاون مدیر دفتر موسسه گفت که این پروژه دارای قیمت تخمینی 1.2 میلیارد یوان (168 میلیون دلار؛ 156 میلیون یورو) است. این فناوری از فناوری چینی مرتبط با تجهیزات بندری، آبزی پروری و زنجیره سرد استفاده می کند.

 

جهان- رابط تعاملی جدید ASC

شورای سرپرستی آبزی پروری راه اندازی داشبورد جدید خود را معرفی کرده است، یک رابط تعاملی که به دنبال نمایش تأثیر سازمان بر مشتریان و کاربران است. رابط جدید شامل ویژگی‌هایی مانند ابزارهای مقایسه، نمودارها و نقشه تعاملی است. داشبورد بازطراحی‌شده از جدیدترین تکنیک‌های تجسم داده‌ها استفاده می‌کند تا مشاهده و جمع‌آوری اطلاعات در مورد تأثیر ASC را برای کاربران آسان‌تر کند.

جیل سوسی، مدیر اثرات، نظارت و ارزیابی ASC در یک بیانیه مطبوعاتی گفت : «تجسم داده ها و اجازه دادن به کاربران برای فیلتر کردن بر اساس جغرافیا و سال های مورد علاقه و تصاویر نمودار صادراتی می‌تواند به کسب‌وکارها، تولیدکنندگان و خرده‌فروشان در تصمیم‌گیری آگاهانه تجاری کمک کند»

“با استفاده از این ابزار قدرتمند، ذینفعان می توانند به راحتی تولیدات دارای گواهی ASC را مقایسه کنند. مقادیر، سایت های مزارع و محصولات دارای برچسب سالیانه و مشاهده روندها تنها با یک کلیک ساده بر روی نقشه در دسترس خواهد بود. کاربران همچنین می توانند تعداد مزارع دارای گواهی ASC در یک کشور، گونه های پرورش یافته در محل و رشد آن در مقایسه با ماه ها یا سال های گذشته را هم شناسایی کنند.

داشبورد جدید ASC امکان مقایسه را در مقیاس جهانی فراهم می کند

سنگاپور- ساخت واکسن بیماری SDDV

UVAXX یک شرکت سنگاپوری از گروه باراموندی است که به همراه آژانس علم و فناوری سنگاپور اعلام کرده است که واکسن مبتنی بر اپی توپ (بخشی از یک مولکول آنتی ژن که یک آنتی بادی خود را به آن می چسباند) در برابر ویروس Scale Drop Disease Virus (SDDV) که یک عفونت در ماهی باس آسیایی است را ساخته است.

بیماری SDDV  در آسیای جنوب شرقی بومی است و باعث می شود فلس ماهی ریخته شود و ماهی بر اثر ضایعات پوستی بمیرد.

فناوری مبتنی بر اپی توپ در واکسن ها در کاربردهای سلامت ماهی جدید است، زیرا واکسن های معمولی ماهی معمولاً از واکسن های ویروسی غیرفعال یا ضعیف شده استفاده می کنند در حالی که اپی توپ ها از پروتئین های بیماری زا استفاده می کنند.

هدف تقویت و بالابردن طبیعی قدرت مقاومت ماهی است و دفاع در برابر ویروس است.  بر اساس بیانیه مطبوعاتی UVAXX عملیات به طور معمول در مراکز تکثیر و مزارع پرورش ماهی انجام می شود و 75 % اثربخشی دارد.

هزینه این پروژه تحقیق و توسعه توسط آژانس غذای سنگاپور Singapore Food Agency (SFA) از طریق گزارش های برنامه تحقیق و توسعه غذای سنگاپور (SFS) تامین می شود. مراحل بعدی شامل تحقیق در مورد چگونگی عرضه محصول به بازار، انجام آزمایشات میدانی در مقیاس تجاری با مشارکت مزارع محلی و ارزیابی ایمنی و اثربخشی واکسن خواهد بود ؛ همچنین شامل راه اندازی فرآیند تولید واکسن و دریافت تاییدیه نظارتی است.

 

  جهان – ASC قطع پایه چشم را ممنوع می کند

شورای نظارت بر آبزی پروری (ASC) در نظر دارد تا به عنوان بخشی از استاندارد آتی ASC در پرورش میگو که در حال حاضر پس از یک دور مشورت با عموم ذی نغعان در حال تجدید نظر است ، عمل قطع پایه چشمی در مولدین میگو را لغو کند. در سال های اخیر در بسیاری از کشورها بحث و جدل در مورد این عمل که تولید هورمون مهارکننده رشد تخمدان را کاهش می دهد، افزایش یافته است.

ASC در حال کار بر روی همه ناپلی ها، لاروها یا پست لارو ها  در مزارع دارای گواهی ASC است تا از مولدین ماده که بدون قطع پایه چشم حاصل شوند . در یک شاخص پیشنهادی، جدول‌های زمانی زیر اعمال می‌شود: تا سه ماهه دوم سال 2025، 25 درصد از تولید از مولدین بدون قطع پایه چشم استفاده شود که در سه ماهه دوم 2025 به 50 درصد افزایش می‌یابد. 70 درصد در سه ماهه دوم 2029؛ و 100٪ تا سه ماهه دوم 2031.

استاندارد جدید ASC همچنین شامل معیارهای جدیدی در مورد جابجایی و بی حس کردن به عنوان بخشی از تمرکز آن بر سلامت و رفاه آبزی خواهد بود.

 

ژاپن- بزرگترین مزرعه ماهی سالمون در آسیا

پروژه ژاپنی گروه Pure Salmon، Soul of Japan بزرگترین مزرعه ماهی سالمون در آسیا که تولید کننده این ماهی در استخرهای خارج از دریاست با دریافت مبلغ 33 میلیارد ین (211 میلیون دلار) تسهیلات از مجموعه بانکی سومیتومو میتسویی Corporation  Sumitomo Mitsui Banking  (SMBC)  موافقت کرده است.

بنگاه(SMBC)  تامین مالی پروژه  GK Mie RAS Atlantic Salmon را حمایت خواهد کرد که هدف آن ساخت یک سیستم پیشرفته آبزی پروری چرخشی (RAS) در شهر تسو در استان میه، ژاپن است.

 

این تاسیسات قرار است بزرگترین مزرعه زمینی ماهی سالمون در آسیا باشد و 70000 متر مربع در زمینی به مساحت 137000 متر مربع وسعت خواهد داشت و پیش بینی می شود سالانه 10000 تن ماهی سالمون آتلانتیک پرورشی تولید کند. شرکت  SOJ با شرکت Pure Salmon Technology همکاری خواهد کرد تا از فناوری پیشرفته RAS استفاده کند و از تولید ماهی سالمون با کیفیت بالا اطمینان حاصل نماید.

این پروژه گروه Pure Salmon توسط F8 Asset Management که یک ضابط صندوق سرمایه گذاری خصوصی جهانی با تمرکز بر آبزی پروری پایدار است پشتیبانی می شود.

بر اساس گزارش این شرکت، موقعیت استراتژیک Tsu City دسترسی بهینه توزیع را به شهرهای بزرگ ژاپن از جمله توکیو، ناگویا و اوزاکا فراهم می کند.