اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

تکنیک های صیادی نزدیک ساحل: راهنمای جامعه صیادان جزایر اقیانوس آرام

تکنیک های صیادی نزدیک ساحل: راهنمای جامعه صیادان جزایر اقیانوس آرام
15 May 2024

 

Bertram I., Sokimi W., Preston G., Des Rochers K. and Desurmont A. 2023. Nearshore fishing techniques – A manual for community fishers in the Pacific Islands. Noumea, New Caledonia: Pacific Community (SPC). 144 p.

کتابچه راهنمای صیادان محلی در جزایر اقیانوس آرام در 144 صفحه  Noumea, New Caledonia

بسیاری از دولت‌ها و جوامع محلی در جزایر اقیانوس آرام می‌خواهند منابع صیادی ساحلی خود را به عنوان منبع تغذیه سالم، به ویژه پس از طوفان‌ها و سایر بلایای طبیعی که ممکن است عرضه مواد غذایی مختل شود، مدیریت کنند. بنابراین، دولت‌های جزیره اقیانوس آرام صیادان را تشویق می‌کنند تا منابع ساحلی را به حال خود رها کرده و در عوض گونه‌های نزدیک ساحل (آن‌ دسته از ماهیانی که فراتر از لبه صخره ها یافت می‌شوند) را صید کنند.

این کتابچه راهنما برای کمک به صیادان این مناطق تدوین شده تا آنان شانس موفقیت خود را با هدف قرار دادن ماهیان نزدیک ساحل، افزایش دهند. اما دقیقاً منظور از “مناطق نزدیک ساحل” کجاست؟ منطقه نزدیک ساحل بعد از صخره‌های مرجانی یا مناطق کم عمق شروع می‌شود و تا حدود 12 مایل دریایی یعنی مناطقی که حداقل 500 متر عمق دارد، ادامه می‌یابد. این مناطق توسط قایق‌های صیادی متوسط سایز ​​تا طول 12 متر قابل دسترسی هستند و صیادان محلی می‌توانند سفرهای صیادی چند روزه را انجام دهند.

بسیاری از تکنیک‌های شرح داده شده در این راهنما را می‌توان در آب‌های خارج از محدوده مناطق کنار ساحل که شناور از لحاظ عمق در منطقه ایمن قرار دارد نیز به کار برد. استفاده از 20 تکنیک شرح داده شده در این راهنما کمک می‌کند تا صیادی را به مناطقی برد که  ذخایر غنی‌تری دارند و دورتر از ساحل هستند.

این مقاله را می‌توانید به صورت رایگان به آدرس (https://purl.org/spc/digilib/doc/z3dwf) دانلود نمایید.