اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

تولید سیلاژ ماهی از طریق تخمیر MAY 2024 مقاله جدید فائو

تولید سیلاژ ماهی از طریق تخمیر MAY 2024 مقاله جدید فائو
15 May 2024

راهنمای چگونگی تخمیر میکروبی تبدیل ضایعات ماهی به یک ماده غذایی یا کود با ارزش

 

Toppe, J. and Olsen, R.L. 2024. Fish silage production by fermentation – A manual on how microbial fermentation can turn fish waste into a valuable feed ingredient or fertilizer. Rome, FAO.

مقاله تولید سیلاژ ماهی از طریق تخمیر – راهنمای چگونگی تخمیر میکروبی که می‌تواند ضایعات ماهی را به یک ماده غذایی یا کود با ارزش تبدیل کند. Rome, FAO.

این اثر یک کتابچه راهنمای عملی است که خواننده را برای تولید اصولی سیلاژ ماهی به روش تخمیر راهنمایی می‌کند و تمام مراحل لازم برای تبدیل ضایعات به سیلاژ ماهی را به خواننده آموزش می‌دهد. ماهی‌ها، از جمله صدف بسیار مغذی هستند و در سراسر جهان تقاضای زیادی دارند. با این حال محصولات فرعی فرآوری ماهی، به ویژه احشاء (روده)، بسیار فساد پذیر هستند. اگر در مدت زمان نسبتاً کوتاهی پس از برداشت نگهداری یا فرآوری نشوند، ممکن است به سرعت خراب شده و برای مصارف انسانی یا سایر موارد نامناسب شوند.

در بسیاری از موارد، فرآوری منجر به برداشتن قسمت‌های قابل توجهی از ماهی مانند احشاء، سر، سرپوش‌های برانشی و ستون فقرات می‌شود. بسته به گونه، این قسمت ها ممکن است بین 30 تا 70 درصد ماهی را تشکیل دهند. برخی از قسمت‌ها مانند غدد جنسی، سرپوش‌های برانشی و ستون فقرات ممکن است مستقیماً برای مصرف انسان استفاده شوند، اما اغلب محصولات فرعی فرآوری ماهی به‌طور سنتی هدر می‌روند و منجر به اثرات منفی زیست‌محیطی می‌شود که یا به شکل تازه خوراک دام یا به عنوان کود مورد استفاده قرار می گیرد.

این مقاله را می‌توانید به صورت رایگان به آدرس (https://doi.org/10.4060/cd0799en) دانلود نمایید.