اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

برنامه شرکت آمریکایی Lanza Tech برای تولید سالانه 30000 تن پروتئین میکروبی

برنامه شرکت آمریکایی Lanza Tech برای تولید سالانه 30000 تن پروتئین میکروبی
4 October 2024

هدف شرکت آمریکایی Lanza Tech، تبدیل کربن ضایعات به پروتئین و استفاده آن برای مصارفی از جمله خوراک مصرفی آبزیان می‌باشد و به تازگی اعلام کرده که می‌خواهد تولید پروتئین خود را به طور چشمگیری افزایش دهد.

Lanza Tech دی اکسید کربن کارخانه‌ها را به اتانول و پروتئین‌های میکروبی تبدیل می‌کند

این شرکت در حال حاضر بر تولید اتانول به کمک میکروب‌های تجزیه کننده کربن تولید شده از کارخانه‌های آلیاژی فرو آلیاژ متمرکز است، اما اکنون قصد دارد ظرفیت تولید پروتئین خوراکی با استفاده فناوری لانزا (LNP) را افزایش دهد.

 

LNP یک پروتئین میکروبی است که توسط مرکز فناوری‌های آبزی‌پروری به منظور استفاده در خوراک آبزیان با موفقیت آزمایش شده است. این در حالی است که شرکت نوآورMattson تولیدکننده مواد غذایی و نوشیدنی انسانی، پروفایل کامل این پروتئین را به همراه نمونه سازی مواد غذایی برای استفاده در نوشیدنی ها و مواد خوراکی مانند اسموتی، پنیر بدون استفاده از لبنیات و نان را تکمیل کرده است.

 

Lanza Tech در حال تکمیل آزمایش‌های مربوط به خوراک حیوانات پرورشی و خانگی است و با تکمیل فرآیند صدور گواهینامه عمومی به‌ عنوان مواد خوراکی ایمن (GRAS) از سوی  سازمان غذا و داروی ایالات متحده یا همان FDA، مجوز استفاده ازLNP  برای استفاده در فرمولاسیون خوراک انسانی نیز در حال انجام است.

 

رقابتی بودن از نظر هزینه

 

Lanza Tech با استفاده از یک میکروب جدید در فرآیند اختصاصی تخمیر گاز خود، ادعا می‌کند که پلتفرم تصفیه زیستی‌اش می‌تواند “یک راه حل پروتئینی رقابتی از نظر هزینه تولید کند که این راه حل می‌تواند به صورت برگشت پذیر از زنجیره تأمین مواد غذایی پشتیبانی نماید”.

 

خانم دکتر Jennifer Holmgren، بالاترین مدیر اجرایی شرکت Lanza Tech، اظهار داشت: « با تکیه بر تخصص اصلی ما در فرآیند هسته‌ای تخمیر گاز که از نظر تجاری امتحان خودش را پس داده،LNP  نماد گسترش طبیعی کسب و کار ما است.»

 

ما با ادغام یک سویه جدید میکروبی با فناوری بیوراکتور موجود و سال‌ها تجربه عملیاتی خود، مسیری را برای تولید انبوه پروتئین از CO2 ایجاد کرده‌ایم. ما به مدت دو سال یک مرکز آزمایشی را برای آماده‌سازی و تجاری‌سازی این محصول راه‌اندازی کردیم و در این فرآیند با برندهای پیشرو و سازمان‌های مسئول در زمینه آزمایش مواد غذایی برای تجزیه و تحلیل دقیق و نمونه‌سازی اولیه برنامه‌های کاربردی غذا همکاری نمودیم. ما اکنون به فاز طراحی مهندسی برای تأسیسات تولید 0.5 تا 1.5 تن در روز که انتظار می‌رود تا سال 2026 عملیاتی شود، رسیده‌ایم و یک نقشه راه برای تولید تجاری تا سال 2028 تدوین کردیم”.

 

Lanza Tech با همکاری چندین شریک در حال ارزیابی موقعیت‌های بالقوه برای احداث فاز پیش تجاری تأسیسات خود می‌باشد و  قرار است این پروژه در سال 2026 عملیاتی شود. در همین حال، تأسیسات تجاری برای تولید بیش از 30,000 تن در سال طراحی شده است و انتظار می رود اولین مورد از آن‌ در سال 2028 عملیاتی گردد.

 

دکتر جنیفر هولمگرن مدیر عامل LanzaTech

او قبل از LanzaTech به عنوان VP/GM بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و مواد شیمیایی، شرکت UOP (Honeywell) را تأسیس و رهبری کرد. او بیش از 30 سال تجربه تجاری سازی دارد.