اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

اخبار جهانی از سلسله گزارش های تجارت جهانی آبزیان /گزارش شماره 2

اخبار جهانی از سلسله گزارش های تجارت جهانی آبزیان /گزارش  شماره 2

به منظور آشنایی اعضای اتحادیه با آخرین اخبار تجارت جهانی آبزیان و نیز به جهت اطلاع دوستان و همکاران شیلاتی  از تحرکات در این صنعت در تلاشیم به محض دریافت اخبار و گزارشات از مرجع معتبر و شناخته شده  INFOFISH چکیده این اخبار و همچنین گزارش روتد بازار ها را دراختیار اعضا و فعالان صنعت شیلات کشور قرار دهیم.

گزارش شماره 2 مربوط به 1 دسامبر 2022 می باشد.

انتظار می رود همزمان با جشن های قریب الوقوع سال نو قمری در چین قیمت غذاهای دریایی افزایش یابد

در حالی که چیزی حدود دو ماه تا سال نو قمری چینی باقی مانده است، رستوران های سراسر کشور از قبل برای شام های مهمانی رزرو شده اند. علیرغم افزایش قیمت‌ها، قارچ، خیار دریایی، ماهی و سایر غذاهای دریایی با ارزش مانند سالمون، آبالونی، میگو همچنان محبوب هستند. انتظار می رود قیمت ها حداقل 20 درصد افزایش یابد. طبق گفته رستوران‌داران مستقر در جزیره پنانگ، مالزی، امسال برخلاف سال‌های گذشته شاهد افزایش قابل‌توجهی در وعده‌های غذایی رستوران در طول سال نو قمری خواهیم بود. ذخایر ماهی نیز از قبل رزرو شده است. ماهی Pomfret یا حلوا سیاه چینی، یکی دیگر از گونه‌های محبوب در طول این میهمانی‌‌ها است، گفته می شود که تأمین آن بسیار سخت است.قیمت میگو که در زبان کانتونی به معنای خنده بوده و به صورت “ha” تلفظ می‌شود در سال نو قمری افزایش خواهد یافت.

فعال سازی مجدد صادرات میگوی اکوادور به چین

بسیاری از فعالان و دست اندرکاران این بخش موافق هستند که صادرات میگوی اکوادور به بازار چین با خریدهای تهاجمی دوباره فعال می شود. غول آسیایی از تقاضای ضعیف فعلی و خرید کندتر در بازارهای اروپا و ایالات متحده که باعث شده قیمت ها تا قبل از جشن‌های کریسمس و سال نو چینی نسبتاً ثابت بماند استفاده می‌کند. با این حال، تولیدکنندگان اکوادوری در هفته های اخیر کاهش قیمت را برای اکثر میگوهای با پوست، با سر و بدون سر، ثبت کرده اند. قیمت میگو با کوچکترین سایز ثابت باقی مانده است. وضعیت نگران کننده دیگر کاهش ارزش یوان در برابر دلار است که می‌تواند صادرات اکوادور به چین را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

خدمات حمل و نقل غذاهای دریایی افزایش می یابد

شرکت باربری آلمانی Lufthansa Cargo در حال گسترش خدمات باربری خود بین فرودگاه Evenes در نروژ و فرانکفورت برای حمایت از حمل و نقل غذاهای دریایی است. به گفته یکی از نمایندگان این شرکت هواپیمایی، انتظار می‌رود این سرویس هفتگی، زمان تحویل غذاهای دریایی را از شش روز به کمتر از 24 ساعت کاهش دهد، زیرا محصول فسادپذیر به فرانکفورت که مرکز خطوط هوایی است متصل می‌شوند، با پرواز منتقل می‌شود. ارتباطاتی که از اوایل نوامبر آغاز شد با مشارکت تولید کننده و صادرکننده ماهی سالمون نروژی Nordlaks و حمل و نقل بار Salmosped است. فرودگاه Evenes در نزدیکی شهر Harstad/Narvik و بخشی از استان Troms og Finnmark در نروژ است. خانه‌های اطراف فرودگاه Evenes محل سکونت تعدادی از تولید کنندگان ماهی سالمون است.

تولیدکنندگان ماهی سالمون یک فروشگاه خرده فروشی را برای تبلیغ محلی باز می کنند

SalmonChile، انجمنی است که تولیدکنندگان اصلی ماهی سالمون شیلی را گرد هم می‌آورد، این انجمن اولین نقطه خرده‌فروشی خود را در این کشور، واقع در Villarrica افتتاح کرد، بنابراین مصرف‌کنندگان می‌توانند این ماهی را در دوره‌های مختلف با قیمت‌های مقرون به صرفه خریداری کنند. به این ترتیب محصول را می توان به جوامع محلی که در آن پرورش ماهی سالمون توسعه یافته است نزدیک کرد. ذینفعان مختلف بر اهمیت این توسعه تاکید کردند، زیرا حضور این برند را در کشور تقویت می‌کند، کشوری که به مدت 10 سال در برزیل و به مدت 5 سال در بازار ایالات متحده بوده است. این توسعه جدید به برند این امکان را می‌دهد که در کشور شیلی، در مورد مصرف این اهی در حوزه بسیار مهمی برای این بخش، تبلیغ شود و مزایا و کیفیت محصول را در داخل به اشتراک بگذارد. این فروشگاه به عنوان یک نقطه ملاقات در نظر گرفته شده است، جایی که مردم می توانند ماهی سالمونی را که به میز فروشگاه های مصرف کنندگان خارج از کشور می رسد امتحان کنند و از مصرف آن لذت ببرند.

SOURCE:

INFOFISH TRADE NEWS

1.12.2022 REPORT