اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

امکان استفاده از تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 در موضوع مکانیزاسیون

امکان استفاده از تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 در موضوع مکانیزاسیون

اطلاع رسانی به اعضای محترم اتحادیه و کلیه فعالان صنعت آبزیان کشور

با سلام و عرض تبریک ولادت امیرالمومنین علیه السلام  به اطلاع همکاران محترم می رساند که:

1) دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400، طی نامه دفتر محترم امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی به شماره 45385/300/1400 مورخ 13/08/1400 به سازمان های جهاد کشاورزی استان ها ابلاغ شده است.

2) موضوع این تبصره تخصیص اعتبار کم بهره ( 10 تا 16 %) برای توسعه فعالیت های مکانیزاسیون کشاورزی و مدرن سازی، دانش بنیان و استارت آپ های کشاورزی است و بخش کشاورزی در اولویت سوم از الویت های ده گاه قرار دارد.

3) شرکت های متقاضی بخش کشاورزی (و از جمله آبزیان) می توانند از طریق مراجعه به سامانه سیتا (cita.maj.ir) نسبت به ثبت نام و درخواست تسهیلات اقدام نمایند.

4) این تسهیلات در قالب 10 رسته قابل تخصیص است که سود تسهیلات در 6 رسته فعالیت تولید انواع نهاده ها و عوامل تولید وارداتی غیر علوفه ای، توسعه زنجیره های ارزش و شرکت های پشتیبان کشاورزی قراردادی، توسعه مدرن سازی و استارت آپ های کشاورزی، توسعه زنجیره تولید محصول گواهی شده و بهره وری منابع پایه آب و خاک در مناطق کم برخوردار 10 درصد و در مناطق برخوردار 14 درصد تعیین شده است. در 4 رسته فعالیت تولید محصولات راهبردی با ارزش افزوده بالا، خدمات توسعه کسب و کارهای کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و بهبود خدمات بازار رسانی محصولات کشاورزی در مناطق کمتر برخوردار 12 درصد و در مناطق برخوردار 16 درصد است که درسامانه سیتا سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری بخش کشاورزی به آدرس Cita.maj.ir  مصادیق رسته فعالیت ها درج شده است.