اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

با تلاش و پیگیری سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی به نتیجه رسید: ورود ماهیان پرورشی جدید به فهرست صادرات آبزیان ایران به چین

با تلاش و پیگیری سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی به نتیجه رسید: ورود ماهیان پرورشی جدید به فهرست صادرات آبزیان ایران به چین

به اطلاع اعضای محترم اتحادیه و کلیه فعالان صنعت می رساند در پی جلسات متعدد و درخواست مجاز شدن صادرات گونه های جدید آبزیان ایران شامل ماهیان قزل آلا، سی باس، شانک، خاویاری و ماهیان گرمابی به کشور چین، سرانجام پس از قریب یک سال رایزنی و پیگیری و تبادل چندین مرحله پیش نویس تفاهمنامه جدید، طرف چینی با واردات سه گونه ماهی جدید شامل قزل آلا، سی باس آسیایی (باراموندی) و شانک سرطلایی (سی بریم) موافقت نمود لیکن در مورد صادرات ماهیان گرمابی و نیز خاویار و گوشت ماهیان خاویاری رایزنی ها به نتیجه نرسید.

لازم به ذکر است که این سه گونه به فهرست قبلی که تنها شامل میگوی وانامی و ماهیان خانواده آنگولیده بود اضافه شده است. همچنین مار ماهیان خانواده مورانیده هم به این فهرست افزوده شده است.

اتحادیه تولید و تجارت آبزیان از تلاش های معاونت بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی و دفتر قرنطینه و امنیت زیستی و امور بین الملل سازمان دامپزشکی در به نتیجه رسیدن این هدف سپاسگزاری می نماید.

متن نامه مدیرکل محترم دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی جهت اطلاع همکاران محترم پیوست می باشد.

متن نامه