اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

بخش ماهی سالمون اسکاتلند به دنبال چراغ سبز صدور گواهی جدید الکترونیکی سلامت، برای صادرات خود است

بخش ماهی سالمون اسکاتلند به دنبال چراغ سبز  صدور گواهی جدید  الکترونیکی سلامت، برای صادرات خود است

27 فوریه 2024
پس از آن کهMark Spencer  وزیر شیلات، از اقدامی حمایتی در زمینه واردات غذاهای دریایی از نروژ استقبال کرد، سازمان تجاری سالمون اسکاتلند( Salmon Scotland ) خواستار اقدام سریع‌تر برای معرفی یک سیستم الکترونیکی مشابه برای صادرکنندگان بریتانیا شد.

Tavish Scott ، مدیر اجرایی  Salmon Scotland مشکلات تبادل اسنادی پس از برگزیت ، سالانه 3 میلیون پوند اضافی به بخش ماهی سالمون زیان وارد کرده است

Tavish Scott ، مدیر اجرایی Salmon Scotland دز شرایطی که واردات به بریتانیا برجسته شده در اجلاس مسئولان غذاهای دریایی نروژ و بریتانیا که امروز در لندن برگزار شد شرکت کرد.

اما پرورش دهندگان ماهی سالمون اسکاتلندی که بیشترین سهم صادرات مواد غذایی بریتانیا را دارند، از نبود گواهی الکترونیکی جدید برای صدور گواهی بهداشتی سلامت صادرات[1] (EHCs) و مشکلات سیستم منسوخ فعلی ناامید هستند.


[1] گواهی سلامت صادرات (EHS) یک سند رسمی است که تأیید می کند صادرات شما با شرایط بهداشتی کشور مقصد مطابقت دارد.

تولیدکنندگان ماهی سالمون تاکید می کنند که مایلند با دولت بریتانیا همکاری کنند تا هرگونه اقدامی که صادرات محصول آنها را به اروپا تسهیل می‌کند، انجام دهند ؛ آن ها قبلاً یک سیستم الکترونیکی موفق EHC را آزمایش کرده‌اند که نشان می‌داد چه چیزی برای صادرات نیاز است.

 

سازمان سالمون اسکاتلند قبلاً تخمین زده بود که از زمان خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در 31 ژانویه 2020، کاغذبازی پس از برگزیت سالانه 3 میلیون پوند اضافی برای بخش آنها هزینه داشته است.

 

با محبوبیت روزافزون ماهی سالمون در بازارهای سنتی کوچکتر اروپایی مانند هلند و اسپانیا و افزایش تقاضا در آسیا، جریان تجارت روانتر و بازارهای جدید امکان سرمایه گذاری بیشتر در اقتصاد اسکاتلند و مشاغل با مهارت بیشتر در این کشور را فراهم می کند.

 

بازار صادرات به تنهایی شامل فروش سالانه ماهی سالمون در حدود 600 میلیون پوند در سال است. ماهی سالمون پرورشی به طور مستقیم 2500 نفر را در اسکاتلند شاغل می کند و 10000 شغل دیگر به این بخش وابسته است.

 

همانطور کهScott  در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “ما از زمان برگزیت می‌گوییم که به سیستم های الکترونیکی نیاز داریم تا خط قرمز را برای پرورش دهندگان سالمون کاهش دهیم. بنابراین، با توجه به اینکه وزیر شیلات این مسیر را برای واردات فراهم کرده و اکنون مستندات واردات غذاهای دریایی از کشورهای ثالث مانند نروژ راه افتاده ، ما متعجب هستیم که این سیستم هنوز برای صادرکنندگان به اتحادیه اروپا ایجاد نشده است. تقاضای بین المللی برای ماهی سالمون اسکاتلندی همچنان در حال افزایش است و برای رشد اقتصادی در این کشور حیاتی است که ما موانع را برای صادرکنندگان کلیدی مانند پرورش دهندگان سالمون از سر راه برداریم. ”