اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

تفویض وظایف تصدی گری دفتر بهبود کیفیت سازمان شیلات ایران به اتحادیه و باز پس گیری این وظایف تا اطلاع ثانوی!

تفویض وظایف تصدی گری دفتر بهبود کیفیت سازمان شیلات ایران به اتحادیه و باز پس گیری این وظایف تا اطلاع ثانوی!

در راستای اجرایی نمودن تفاهمنامه منعقده اتحادیه با سازمان شیلات ایران با ابلاغ رئیس سازمان و در یک اقدام شجاعانه و قابل تحسین، وظایف تصدی گری دفتر بهبود کیفیت، فراوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در هفت مورد برای مدت یک سال به صورت آزمایشی به اتحادیه واگذار گردید.

این هفت مورد شامل سامانه های توزیع و بسته بندی و فروش آنلاین، مراکز عرضه آبزیان زنده، مراکز عرضه و نگهداری آبزیان زنده، مراکز الگو سازی شده عرضه آبزیان، مراکز تأمین، توزیع و فروش خاویار و گوشت ماهی خاویاری پرورشی، احداث بازار آبزیان و اعطای برند منتخب سازمان شیلات به واحدهای فراوری، رستوران ها و زنجیره های تأمین و توزیع آبزیان است.

در اجرای این ابلاغیه، آقای دکتر گلشاهی طی نامه ای به مدیران کل شیلات استان ها متقاضیان موارد مذکور را به ارجاع به اتحادیه برای تشکیل پرونده و طی مراحل اداری مربوطه موظف نمودند.

در طی سالیان گذشته اتحادیه به عنوان صدای کسب و کار صنعت آبزیان کشور همواره برای پذیرش مسئولیت واگذاری تصدی گری ها در بخش های مختلف شیلات و دامپزشکی مطالبه گری نموده و این دستاورد که مورد استقبال بسیاری از فعالان صنعت قرار گرفت، نشانه درستی مسیر طی شده است.

متاسفانه این موفقیت ها به مذاق برخی خوش نیامد و اقدامات گسترده ای برای لغو این ابلاغیه انجام شد که در نهایت در روز جاری نامه ای با سرعت برق و باد به دفتر اتحادیه رسید و ریاست سازمان شیلات ایران به امضای خود متعهد نمانده و در فاصله حدود دو هفته از تفویض این وظایف پشیمان گشتند!

طبیعی است که اگر قرار بر تفویض وظایف دفتر بهبود کیفیت باشد تنها اتحادیه تخصصی که می تواند این مسئولیت را بپذیرد و قبلاً هم توان خود را اثبات کرده اتحادیه تولید و تجارت آبزیان است، لیکن به نظر می رسد دلواپسان مدعی فعالیت تشکلی، بیش از آن که دغدغه خدمت به بخش را داشته و از کاهش تصدی گری شیلات استقبال نمایند، نگران جایگاه خود هستند و مدیریت شیلات هم نشان داد که تا چه حد متزلزل و نامطمئن عمل می کند.

البته آن چه مسلم است این که روسیاهی به ذغال خواهد ماند و زمستان بالاخره رفتنی است. نامه های مرتبط را مطالعه و در این باره قضاوت فرمائید؛ به تاریخ های صدور نامه ها و ورود آن به دفتر اتحادیه توجه شود.