اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

در دومین جلسه اعضای کمیته ماهی در قفس اتحادیه با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران تصویب شد: تدوین نقشه راه جدید صنعت قفس با مشارکت کمیته ماهی در قفس

در دومین جلسه اعضای کمیته ماهی در قفس اتحادیه با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران تصویب شد: تدوین نقشه راه جدید صنعت قفس با مشارکت کمیته ماهی در قفس

این جلسه روز دوشنبه 23/03/1401 از ساعت 11:15 تا 12:30 با حضور آقای مهندس حسینی رئیس سازمان شیلات ایران، دکتر شکوری معاون آبزی پروری سازمان، مهندس ایزدی مسئول پروژه قفس و مهندس مومن نیا مشاور رئیس سازمان شیلات و نیز آقایان خدایی، سمامی، شاهرخی، نیری و گلپور از اعضای کمیته ماهی در قفس اتحادیه برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای دکتر خدایی ضمن تشکر از تلاش های ارزنده رئیس محترم سازمان شیلات ایران و خصوصاً توجه ویژه ایشان به صنعت قفس گزارشی از اقدامات اتحادیه را ارائه نمودند. ایشان اظهار داشتند طی شش ماهه گذشته اتحادیه به درخواست فعالان صنعت قفس و با پیشگیری آقای مهندس نیری و سایر دوستان به صورت جدی در این زمینه ورود کرده و در قالب یکی از کمیته های اتحادیه، خدمات به پرورش دهندگان قفس را به نحوی ارائه دهد که نیازی به تشکل جدید نباشد چرا که تعدد تشکل ها را به صلاح نمی داند؛ لیکن اگر نتوانست در این امر موفق شود قطعا تصمیم دیگری اخذ خواهد شد.

در هر حال علیرغم همه کاستی ها با تشکیل 15 جلسه کمیته، ساختار های لازم برای یک انسجام پایدار در میان اعضای این صنف فراهم شده است. ایشان با ذکر نام تک تک اعضای کمیته که به یازده نفر افزایش یافته، اظهار داشتند که کمیته از ترکیب نمایندگان استان های مازندران، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و نیز از بخش های مختلف صنعت (عمدتاً پرورش دهنده و فعالان بخش تکثیر و پرورش) تشکیل شده است. کمیته یک برنامه کار یک ساله برای خود تدوین کرده و با دسته بندی و احصای مشکلات و راه اندازی سایت اطلاع رسانی در صدد بستر سازی لازم برای اجرایی شدن راهبردهای لازم است. آقای دکتر خدایی تاکید کردند که کمیته قفس در تلاش است کوچکترین زاویه ای با سازمان شیلات نداشته باشد و با توجه به سیاست های کلان نظام که پرورش ماهی در قفس را جزء اولویت های کلان اقتصاد کشور قرار داده، همسو با این سیاست ها ایفای نقش کند.

جناب آقای سمامی نیز ضمن تشکر از فرصتی که آقای مهندس حسینی تخصیص دادند تاکید نمودند که کمیته و شیلات لازم و ملزوم یکدیگرند و بدون حمایت از یکدیگر هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت و چاره ای جز این نداریم که در کنار هم باشیم. ما در بخش خصوصی وقت و سرمایه و آبرو گذاشته ایم و اگر خدای ناکرده در مقابل هم باشیم هیچ سودی نخواهیم برد؛ لذا ما در اتحادیه و کمیته ماهی در قفس می خواهیم آهنگ حرکت مان با شیلات یکی باشد نه تندتر و نه کندتر. همان گونه که آقای دکتر خدایی اشاره کردند کمیته اهداف و برنامه هایی دارد و ما در این جلسه انتظار داریم سازمان شیلات برنامه های حمایتی خود را تبیین نماید.