اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

شرکت آبزی پروری گولیان چین اولین مزرعه پرورش خرچنگ دارای گواهینامه ASC در جهان

شرکت آبزی پروری گولیان  چین اولین مزرعه پرورش خرچنگ دارای گواهینامه ASC در جهان

این شرکت برای به دست آوردن الزامات استاندارد ASC، با چالش های فنی عمده ای منجمله انتخاب لارو‌های اولیه و مدیریت جلو‌گیری از فرار خرچنگ‌ها مواجه شد.

شرکت بیوتکنولوژی پرورش خرچنگ گولیان (Yiyang) اولین مزرعه خرچنگ در جهان است که اخیرا گواهینامه ASC را برای پرورش پایدار غذاهای دریایی کسب کرده است. مزرعه خرچنگ گولیان در پایگاه تحقیقاتی علمی پرورش خرچنگ گولیان در شهر Yiyang در استان هونان چین واقع شده است. پایگاه تحقیقاتی 850 هکتاری (2100 acre [1]) یک همکاری صنعتی، دانشگاهی و تحقیقاتی بین گولیان و آکادمی مهندسی چین است. ظرفیت سالانه این مزرعه 2000 تن خرچنگ آب شیرین باتلاقی قرمز (Procambarus clarkii) است.

چن هان، رئیس گروه آبزی پروری گولیان گفت: ما مفتخریم که اولین مزرعه خرچنگ دارای گواهینامه ASC در جهان هستیم. “گواهینامه ASC یک استاندارد طلایی بین المللی مشهور و بسیار شناخته شده در صنعت آبزی پروری است. دریافت این استاندارد نشانه ای ازتلاش‌های فعال Guolian برای تغییر و بهبود پرورش پایدار خرچنگ است.”

لی چانگبین، مدیر فنی پایگاه تحقیقات علمی، پرورش خرچنگ گولیان، گفت: «به منظور دستیابی به گواهینامه ASC، روش‌های پرورشی خود را با متد‌های مختلفی تغییر دادیم. “برای به دست آوردن الزامات مورد نیاز برای استاندارد ASC، ما با چالش‌های فنی عمده‌ای، مثل: انتخاب لارو اولیه و مدیریت جلو‌گیری از فرار خرچنگ‌ها مواجه شدیم. در عین حال، ما سایر الزامات مورد نیاز همچون کیفیت آب، پیشگیری و کنترل بیماری و نیاز‌های تغذیه‌ای را نیز اصلاح کردیم.”

برای این که اطمینان حاصل شود که مولدین مورد استفاده با کیفیت هستند بایستی لارو‌های Macrobrachium، Cherax، Procambarus،  Astacus و Penaeus ردیابی شوند. اگر کیفیت لارو خرچنگ ضعیف و میزان بقای آن خیلی کم باشد، نمی تواند شرایط ASC را کسب کند. هنگامی که کیفیت لارو‌ها خوب باشد، میزان بقا، نرخ تخم ریزی و هچ بالا‌ می‌رود که همین موضوع نشان دهنده این است که منابع اکولوژیکی برای مزرعه به طور پایدار مورد استفاده قرار گرفته است.

گواهینامه ASC همچنین به شیوه های قوی مدیریت جلوگیری از فرار نیاز دارد. اگرچه خرچنگ ها نزدیک به 100 سال است که در چین پرورش داده می شوند، اما هنوز یک گونه غیربومی شناخته می شوند و رشد بی رویه خرچنگ‌ها در طبیعت توسط قوانین چین به شدت محدود شده است.

ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، هلند، سوئد و …  بازارهای جهانی برای خرچنگ هستند، این کشور‌ها مقصد‌هایی برای برآورده کردن تقاضای خرچنگ پرورشی به روش پایدار و دارای گواهی ASC هستند.